در حال بارگذاری ...
به کارگردانی امیر شیخ جبلی

اجرای چمدان در ایام نوروز

نمایش خیابانی چمدان به کارگردانی امیر شیخ جبلی و تهیه‌کنندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در جهت کمک به آگاهی سازی و افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی در ایام نوروز و تا پایان پانزدهم فروردین ماه در محل مجتمع های خدمات رفاهی و بین جاده‌ای آزادراه امیرکبیر اجرا خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان، نمایش خیابانی «چمدان» به نویسندگی و کارگردانی امیر شیخ جبلی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱  در محل مجتمع های خدمات رفاهی بین جاده ای در آزاد راه امیر کبیر در حال اجراست. 
بنابر این گزارش و به نقل از انجمن هنـــرهای نمــایشی اســتان اصفهـــان این نمایش به تهیه کنندگی اداره ی کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در جهت کمک به آگاهی سازی و  افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در جاده های بین شهری و همچنین ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی تولید گردیده است.
 
در این اثر نمایشی؛ امیر حسین حسن پور، علی غفرانی و امیر شیخ جبلی ایفای نقش می کنند
 از عوامل دست اندرکار تولید این اثر نمایشی می توان به: پویا فرهنگ پژوه: آهنگساز / الهه جابرزاده انصاری: طراحی صحنه و آکسسوار/طراحی گریم: مینا سلمانی و رضا سعیدی/ منشی صحنه: پریناز سیم بان نام برد.
 
امیر شیخ جبلی در گفتگویی با خبرنگار ایران تئاتر اظهار داشت: 
در تولید این نمایش سعی گردیده در عین سرگرم کننده بودن به همراه ایجاد لحظه های شیرین و طنز محتواهای آموزشی در جهت آگاهی سازی و هشدار پیرامون پیامدهای ناشی از عدم توجه به مقررات ایمنی را در قالب اپیزودهایی جذاب به تماشاگر عرضه نماید.
 
وی افزود ویژگی عمده این اثر نمایشی مخاطبی است که در بین جاده با آن مقابل می گردد. مخاطبی که بخشی از آنرا رانندگانی خسته تشکیل می دهند که همراه با خانواده در حال طی مسیر  برای رسیدن به مقصد لحظاتی در استراحتگاه یا مجتمع خدمات رفاهی آنها را در اختیار داریم و می توان گفت از دیدگاه علوم ارتباطات  مخاطبی کاملا گذرا هستند.
 
 بنابراین ارتباط سازی با او باید در سریعترین زمان ممکن صورت پذیرد.
تلاش برای برقراری بیشترین ارتباط و جلب مشارکت این مخاطب خاص مورد توجه ما در تولید و اجرای این اثر نمایشی به لحاظ فرم و محتوا بوده است.
 
به همین منظور با توجه به محل اجرای این نمایش که در محل مجتمع های خدمات رفاهی و محل تجمع مسافران است تلاش شده در طراحی فضا متناسب سازی لازم به لحاظ فرم و شکل و مضمون مورد توجه ویژه قرار گیرد. 
پس میتوان گفت که  این اثر نمایشی نه تنها محل مشخص و معین بلکه تماشاگرانی مشخص دارد.
 
جبلی در ادامه گفت: گروه ما در طول دهه ی گذشته با سازمان های مختلف در خصوص اعتمادسازی لازم آنها در خصوص اثر بخشی  هنرهای نمایشی در افزایش فرهنگ عمومی و آگاهی سازی در دستور کار قرار گرفته و توانسته ایم  تعامل های سازنده با ارگان های مختلف دولتی و غیر دولتی در مشارکت برای تولید آثار نمایشی برقرار و نتایج مثبتی را شاهد باشیم.
 
 در این اثر نمایشی نیز با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سال هاست که در ارتباط بوده و تولیداتی با مضامین مورد توجه آنها  تولید و به اجرا گذاشته است تا آنجا که از حدود سال ۹۰ تا کنون هر ساله تولیداتی برای این سازمان داشته و دریافت  لوح تقدیر و تندیس پیشگیری از تصادفات جاده ای از سوی وزارت راه دلیلی بر این مدعا است‌ که هنر نمایش میتواند در حوزه ی تعلیمی بسیار موثرتر و کاربردی تر عمل نماید.
 
نمایش خیابانی «چمدان» تا ۱۵ فروردین در مجتمع خدمات رفاهی  بین جاده ای در محور آزاد راه امیر کبیر اجرا می شود.




نظرات کاربران