در حال بارگذاری ...

کارگاه نمایش «رها» در کاشان احیا می شود

به گزارش تئاتر اصفهان، یکی از معضلات تئاترکاشان کمبود فضاهای اجرایی است که لزوم ورود افراد و ارگانها در این عرصه را ضروری می‌کند. هر چقدر این فضاها بیشتر باشند رشد و پویایی هنر تئاتر نیز بیش از پیش خواهد بود. با توجه به این امر مهم چندی است علی شریعت زاده از پیشکسوتان تئاتر کاشان و از خیرین هنری در اقدامی درخور تحسین به احیای نام کارگاه نمایش "رها" در محل خانه تئاتر کاشان پرداخته است.

شریعت زاده که از کارگردان‌های تئاتر کاشان است با فراهم کردن شرایط مالی، بازسازی یکی از اتاق های خانه تئاتر برای برپایی کارگاه اجرای نمایش و پیگیری های مستمر قدمی را برای افزایش فضای اجرایی در سطح کاشان برداشته است.

او در خصوص ساخت این مکان گفت: سالها پیش مرحوم محمود فروزان نیا همراه با اصغر وطنخواه اقدام به برپایی مکانی برای تمرین و اجرا نمایش هایی با پرسوناژ کم کردند که پس از فوت محمود فروزان نیا، متوقف شد و سال ها جای خالی آن در کاشان محسوس بود.

شریعت زاده افزود: همیشه دوست داشتم شرایطی بوجود بیاید تا دوباره این کارگاه با همان حال وهوا در عرصه تئاتر کاشان برگزار شود. فضای جدید خانه تئاتر مرا بر آن داشت تا آن آرزوی دیرینه را محقق کنم .

او ادامه داد: پیشنهادم را به شورای مدیریتی خانه تئاترکاشان ارائه کردم و با استقبال آن‌ها و کمک و مساعدت  مرتضی جهانی نژاد،  ساخت و تجهیز فضای مورد نیاز را آغاز کردیم.

شریعت زاده گفت: امیدوارم  خیرین فرهنگی و هنری بیشتری در سطح شهرستان‌ها برای اعتلا و رشد هنر این مرز و بوم پیش قدم شوند و  شاهد احداث فضاهای بیشتر و بزرگتری در حوزه تئاتر باشیم.
 




نظرات کاربران