در حال بارگذاری ...

« یرمای درون من» روی صحنه می‌رود

نمایش «یرمای درون من» پرفورمنس آرتی از نمایشنامه یرما اثر فدریکو گارسیا لورکا به طراحی و کارگردانی ستاره تبریززاد در سالن کوچک مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر اصفهان و به نقل از ستاره تبریززاد کارگردان نمایش یرمای درون من، این اثر برداشتی از نمایشنامه ی یرما اثر فدریکو گارسیا لورکاست که اثری جهان شمول است و باید در جهت هرچه بیشتر دیده شدنش تلاش کرد .

کارگردان این نمایش در رابطه با موضوع این اثر می گوید: محوریت این نمایش به دور زنی به نام یرماست که با هدف مادر شدن ازدواج می کند اما بعد از گذشتن مدتی از این وصلت متوجه نازایش می شود...

وی افزود این نمایش به صورت پرفورمنس آرت دراماتیک تعریف شده است، استفاده از هنر های ترکیبی و پنهان شدن داستان در لایه های زیرین باعث می شود تماشاگر هر لحظه کنجکاوی خود را برای وصل کردن تصاویر بهم و فهمیدن ماجرا ابراز کند.

ستاره تبریززاد می گوید برای بهتر درک  شدن این سبک از طرف تماشاگر عام وهم تماشاگر خاص، ابتکار عملی در دست دارم و آن هم استفاده بیشتر و به جا از تماشاگر است.

تئاتر علاوه بر بازیگر حرفه ای نیاز به تماشاگر حرفه ای نیز دارد، تماشاگر نیز در پیشبرد داستان مسئول است با حضور در لحظه ، با نگاه عمیق و ...

وی در آخر افزود زهرا شفیع، فراز شیرانی، رامتین صادقی نژاد، ستاره تبریززاد از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش می کنند و دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: عارفه نقی پور، امین بهادری نیا دستیار کارگردان، حدیث ایقایی، منشی صحنه، زهرا شفیع و ستاره تبریززاد، طراح حرکات. عمادادین متین و نیما امامی، مدیر صحنه.

نمایش «یرمای درون من» از تاریخ 2 الی 8 مهرماه سال جاری هرشب ساعت 19 در سالن کوچک مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان  روی صحنه می رود.

 

 




نظرات کاربران