در حال بارگذاری ...

پوستر «نخستین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک» در کاشان رونمایی شد

در آیینی با حضور اساتید، هنرمندان و اهالی هنر اصیل نقالی و روایتگری، از پوستر «نخستین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک» در محوطه تاریخی و باستانی تپه های سیلک کاشان رونمایی شد.


به گزارش ایران تئاتر، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان؛ در مراسمی با حضور افتخاری استاد داود فتحعلی بیگی (آقای نمایش ایران)، سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، رئیس و دبیر جشنواره، جمعی از پیشکسوتان هنر نمایش، نقالی و روایتگری و علاقمندان فرهنگ و هنر؛ از پوستر «نخستین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک» در محوطه تاریخی و باستانی تپه های سیلک کاشان رونمایی شد.

پیش از این سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در احکام جداگانه ای اکبر رضوانیان مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری گذر آیین را به عنوان رئیس و مرشد مسعود نوری فرد را به عنوان دبیر «نخستین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک» منصوب کرده است.

در این رویداد فرهنگی-هنری، از مجموع 70 اثر ارسالی از 15 استان کشور، نقالان راه یافته به بخش رقابتی جشنواره در بخش «مرشد ترابی» (مسابقه بزرگسال) با 7 اثر، «بخش رویش» (مسابقه سنین پایه نونهال و نوجوان) با 17 اثر، «بخش قهوه خانه ای» (مسابقه کهنه سواران و پیشکسوتان) با یک اثر و «بخش پژوهشی» (یادبود استاد جلال ستاری) با 2 اثر حضور خواهند داشت.

«نخستین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک» از 20 تا 26 آبان ماه با برگزاری نشست های تخصصی و اجرای نقالان در مکان های تاریخی، فرهنگی و مدارس منطقه فرهنگی کاشان برگزار می‌شود.

 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران