در حال بارگذاری ...
با همکاری شهرداری منطقه هفت اصفهان و به کارگردانی جواد ایزددوست

خورشید کاروان در اصفهان روی صحنه رفت

سالن هنرسرای خورشید اصفهان این روزها میزبان تازه ترین نمایش جواد ایزددوست خواهد بود نمایش «خورشید کاروان» تولیدی مشترک از شهرداری منطقه هفت اصفهان و گروه نمایشی راوی به نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی جواد ایزددوست از تاریخ ۲۲ مرداد در معرض دید مخاطبان قرار میگیرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان با همکاری مشترک منطقه 7 شهرداری اصفهان و گروه هنرهای نمایشی راوی نمایش «خورشید کاروان» در سالن هنرسرای خورشید اصفهان روی صحنه رفت . 
بنابر این گزارش و به نقل از انجمن همرهای نمایشی استان اصفهان «خورشید کاروان» به نویسندگی مهدی متوسلی و با  کارگردانی جواد ایزددوست از تاریخ 22 مرداد تا 5 شهریور سال 1402 در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت .
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: نمایش از جایی شروع می شود که بعد از شهادت حضرت امام حسین (ع) و بریده شدن سرهای مبارک و به اسارت گرفتن خانواده و فرزندان سپاهیان کاروان امام ، از کربلا به کوفه و از کوفه به سمت شام حرکت می کنند و در بین راه به یک خرابه ای که دیر یک راهب مسیحی است می رسند و آن شب را در آن مکان اطراق می کنند. مرد راهب بعد از دیدن سرهای بریده شده وهمچنین  کاروان اسرا، با تعجب پیگیر موضوع می شود و سه مرد از سپاهیان ابن زیاد ماجرا را برای مرد راهب تعریف می کنند و راهب زمانی که متوجه می شود این سرهای بریده شده و اسرای در بند شده کودکان و یاران امام هستند منقلب شده و با سپاهیان در گیر می شود و از آنها درخواست می کند که در مقابل بخشش تمام ثروتش فقط یک شب صندوق حامل سر امام را به او امانت دهند و آنها نیز قبول می کنند. شب هنگام زمانی که راهب در کنار کودکان به خواب می رود شاهد بر فرود آمدن ملائک و فرشتگان بر گرد رأس مبارک امام حسین(ع) می شود و همچنین نظاره گر سجده و نیایش ملائک به رأس مبارک. راهب با مشاهده این صحنه ها در تعجب و بهت کامل است و پس از آن شروع به سخن گفتن با سر می کند. صبح هنگام و در حالی که بیهوش روی صندوق سر افتاده سپاهیان عازم حرکت می شوند و صندوق سر را علی رغم مقاومت راهب گرفته و حرکت می‌کنند و راهب منقلب و شیفته امام  می شود و قصد دارد به دنبال کاروان راهی شود.
عوامل و بازیگرانی که در تولید این اثر همکاری دارند عبارتند از :
سرپرست گروه: مجید صدیقی، دستیاران کارگردان: آیت طفلان- علی علی محمدی؛ منشی صحنه : پرهام ایزدوست، مدیر صحنه : محمد سهرابی 
بازیگران: 
محمد ترابی
هاشم شمس
ابوالفضل شریفی
فرزام مختاری
علی عابدی
 
گروه بازیگران مردم شهر و سربازان:
محمد صفری
عرفان یاوری
سجاد خیری
 
بازیگران شبیه پوش حضرت زینب(س): رضوان کروندی – رزیتا کروندی
 
مسئول گروه فرشته ها:رضوان کروندی
بازیگران شبیه پوش فرشته:
آناهیتا حسینی
یسنا محبی
سارینا شفیعی
رها احسانپور
هستی جعفری
عارفه امیر حاجیلو
ستایش صالح پور
 
مسئول گروه کودکان: رزیتا کروندی
بازیگران کودکان اسرا:
پارمیس ایزددوست
آوا درخشان
بهار احمدی
معصومه سلمان زاده
آیناز صالحی
عرشیا طالبی
گندم سلیمی
پریا بیگی
هستی رضایی
ترانه شریفی
محمد مهدی شمس
طراح صحنه و لباس : هاشم شمس
دستیاران:
محمد سهرابی 
حسین یکپایی
طراح و اجرای گریم:
سعید موذنی 
دستیاران: سحر موسوی- زهرا موسوی
 
آهنگساز: 
محمد نادری
طراح و اجرای نور:
هادی شبان 
دستیار نور:
جلیل جلالی
صدابردار: مصطفی سلیمانی
طراح پوستر و بروشور:
محمد علی عمادی
مدیر تولید:
امیر حسین مزروعی
دستیار تولید:
حامد اسکندری
عکس و تیزر: علی یگانه نیا- علی علی محمدی




نظرات کاربران