در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و دبیر جشنواره فجر

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان برگزیدگان خود را شناخت

پس از سه روز برگزاری، سی و چهارمین جشنواره استانی اصفهان آیین اختتامیه این رویداد با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی ایران، کوروش زارعی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و حسن رونده دبیر بخش استانی جشنواره فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اصفهان، سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، کورش زارعی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و حسن رونده مدیر بخش استانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میهمانان ویژه این مراسم بودند.

علی تمنایی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این آیین گفت: «اصفهان صاحب ۴۱ گروه هنری ثبت‌شده است و این استان در حوزه فرهنگ و هنر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همیشه جایگاه عالی داشته است.»

او افزود: «در آخرین دیداری که مردم استان در محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در آبان‌ ماه سال جاری حضور داشتند، ایشان بر این موضوع که اصفهان مهد هنر است تأکید کردند و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.»

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: «لازم است بتوانیم در بحث پویایی اصفهان در زمینه هنر نمایش گام برداریم و تلاش کنیم الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشیم و چراغ هنر تئاتر  را همیشه پرفروغ نگه‌ داریم.»

در ادامه کورش زارعی دبیر جشنواره  بین‌المللی تئاتر فجر ضمن گفتن خسته نباشید به گروه‌های شرکت‌کننده که باعث برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد شدند،  افزود: «تئاتر تحت هر شرایطی متوقف نخواهد شد چون همانند زندگی جاری و ساری است.»

 زارعی ادامه داد: «عده‌ای گمان نکنند با تحریم و شرکت نکردن باعث تعطیلی تئاتر می‌شوند؛ چه آنان باشند چه نباشند تئاتر ادامه دارد و چراغش همیشه روشن است.»

در ادامه آیین اختتامیه سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به حضور پیشکسوتان در این مراسم و قدردانی از حضور آنان  از حضار خواست ایستاده این عزیزان را تشویق کنند. او در ادامه گفت: «وجود تئاتر و ادامه حرکت آن، مدیون این پیشکسوتان است.»

قرائت بیانیه هیئت‌داوران و اعلام برگزیدگان پایان‌بخش جشنواره سی‌وچهارم بود

 آرای هیئت‌داوران به شرح زیر قرائت شد:

پوستر و بروشور: نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» شایسته تقدیر شناخته و از مهدی زاهدی تقدیر شد.

طراحی نور: احسان جانمی با تئاتر «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» شایسته تقدیر شناخته شد.

موسیقی: دو نمایش «بل و اختراع دردسرسازش» با آهنگسازی محمد نادری  و «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» با آهنگسازی محمد عیاد  شایسته تقدیر شناخته شدند.

طراحی صحنه: پویان عطایی برای «میشو سوزوکی» شایسته تقدیر شناخته شد و رتبه برتر این بخش به نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» از احسان جانمی رسید.

بازیگری زن: فاطمه حسنی و شیرین ریاضی به ترتیب برای بازی در نمایش‌های «قصه‌های قلعه قرمز» و «بل و اختراع دردسرسازش» شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین در همین بخش، الهام زنجانی از نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» رتبه سوم، مائده وحید از نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» رتبه دوم و رزیتا کروندی با بازی در «میشو سوزوکی» رتبه دوم و نکیسا رسا، بازیگر زن تئاتر «پیله‌ام در کرم ابریشم» عنوان بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره تئاتر استانی را از آن خود کردند.

بازیگری مرد: علی علی‌محمدی و فرزام مختاری به ترتیب از نمایش‌های «قصه‌های قلعه قرمز» و «میشو سوزوکی» شایسته تقدیر شناخته شدند. احمد شکرانه و امین طاهری به ترتیب از نمایش‌های «چاقوی دم‌کرده شب» و «میشو سوزوکی» رتبه سوم، حسین اصفهانی و امید صالحی به‌طور مشترک به ترتیب از دو نمایش «بل و اختراع دردسرسازش» و «مرگ نابهنگام یک خیار» دوم شدند. امین پناهی با بازی در «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» توانست به‌عنوان برترین بازیگر مرد این دوره از جشنواره معرفی شود و از او تقدیر شد.

بخش کارگردانی: در این بخش، احسان جانمی کارگردان نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» اول شد. رتبه دوم این بخش نیز به پویان عطایی برای نمایش «میشو سوزوکی» رسید و مصطفی جعفری هم با «قصه‌های قلعه قرمز» عنوان سومی بخش کارگردانی را کسب کرد. احمد دهقان هم در همین بخش، با اثر «بل و اختراع دردسرسازش» شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین رتبه اول بخش نویسندگی به احسان جانمی برای نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» رسید و زینب زاولان با نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» و احمد دهقان نویسنده نمایش «بل و اختراع دردسرسازش» به ترتیب عناوین دوم و سوم این بخش را کسب کردند.

هیئت‌داوران جشنواره سی‌وچهارم استانی تئاتر اصفهان، دو نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» و «میشو سوزوکی» را به‌عنوان برگزیدگان این هیئت، به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد




نظرات کاربران