در حال بارگذاری ...
با اعلام هیئت داوران و انتشار بیانیه

برگزیدگان فستیوال تک‌گویی نمایشی «پژواک» معرفی شدند

احسان جانمی دبیر جشنواره، با انتشار یادداشتی ضمن تشکر از مشارکت چشمگیر هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی بویژه بازیگران این حوزه، با اشاره به بیانیه ای که از سوی هیئت داوران این فستیوال نگاشته شده، از اعلام اسامی برگزیدگان نهایی خبر داد.

به گزارش تئاتر اصفهان دبیر نخستین فستیوال تک‌گویی نمایشی «پژواک» در یادداشتی ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت چشمگیر هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی  بویژه  بازیگران این حوزه، از اعلام برگزیدگان نهایی این فستیوال خبر داد.
احسان جانمی دبیر این فستیوال اظهار داشت: ناسپاسی است اگر دست مریزاد نگوییم به تمامی شرکت کنندگان، هنرمندانی که غیر ممکن را ممکن ساختند. 
بی شک در این شرایط حساس با توجه به تعطیلی‌ سالن‌های تمرین فرایند تولید یک اثر بسیار طاقت فرسا میباشد، مسیر دشواری که  از انتخاب متن شروع می‌شود و با تصویربرداری از اثر نهایی به پایان میرسد. 
حضور بی مانند شرکت کنندگان در این رویداد یکبار دیگر میزان عطش وعلاقه را درهنرمندان تئاتر به منصه ظهور گذاشت, علاقه ای که بی منت و بی مزد از روح و جان خود مایه می‌گذارد شاید امروز آرام گیرد. 
 هیئت داوران این دوره از فستیوال متشکل از : پیمان کریمی، اسماعیل موحدی، امید نیاز، مژگان نوایی و حقیر پس از مشاهده دقیق تک تک آثار رسیده به برسی آنها پرداختیم و با توجه به اولویت‌ها، و پارامترهای تعریف شده برگزیدگان مرحله نهایی این فستیوال را انتخاب نمودیم.
 
در انتهای این یادداشت جانمی اظهار داشته است:
. هیئت داوران با انتشار بیانیه ای اسامی برگزیدگان را اعلام نمودند.
در این بیانیه آمده است:
 
بااستعانت  از خداوند متعال و حمایت های بی دریغ سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و تالار هنر فستیوال تک گویی  «پژواک» برگزیدگان خود را شناخت. 
 
هیئت داوران نهایی متشکل از: سرکار خانم مژگان نوایی (بازیگر) و آقایان :پیمان کریمی (طراح و کارگردان) اسماعیل موحدی (بازیگر و کارگردان) امیدنیاز (نویسنده و کارگردان) و احسان جانمی( دبیر جشنواره نویسنده و کارگردان) بعد از دیدن ویدیو تک گویی های نمایشی ارسال شده به دبیرخانه رهنمودهایی را برای شرکت کنندگان و علاقه‌مندان داشتند که شامل این موارد بود:
 
1_جای خوشحالی است که شهر ما در این ایام کرونا صاحب فستیوال تخصصی بازیگری است که البته ما با رفع نواقص آن و با عادی شدن شرایط امید است این فستیوال سال‌های دیگر به صورت زنده برگزار شود و در این زمینه باید از تالار هنر که مجدانه از این ایده حمایت کرد و از دبیر جشنواره که این ایده را پیشنهاد داد و به سرانجام رساند تشکر نمود بالا بردن سطح کیفی و کمی در بازیگری در شهر نیاز به آموزش های تخصصی و رویکرد علمی و توجه به سبک های جدید بازیگری دارد که امید است این امر سرلوحه همه این عزیزان قرار گیرد در پایان هیئت داوران با در نظر گرفتن معیارهای زیر ۱۰ نفر را از شرکت کنندگان به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی می نماید
 درک و تحلیل نقش، 
هماهنگی شکل و محتوا، 
استفاده صحیح و خلاقانه از مکان و آکسسوار و صوت و نور و لباس 
 
 رتبه اول: رادنوش مقدم با اثر اینجا خانه برنارد آلبا ست با کسب جایزه مبلغ ۲۵ میلیون ریال 
 
رتبه دوم دلارام موسوی با اثر عروسی خون با کسب جایزه ۲۰ میلیون ریال
 
 رتبه سوم ابراهیم کریمی با اثر سینما شیرین با کسب جایزه پانزده میلیون ریال 
 
۷ اثر برگزیده نهایی بدون اولویت و با کسب جایزه مجموعه هر نفر ۵ میلیون ریال به شرح ذیل هستند:
 
1_محمد رادمهر با نمایش رادیو کرم بانی
 
 2_حسین نصر اصفهانی با نمایش گمشده
 
3_ محمدعلی اکباتانی با نمایش تیمجارستان 
 
4_پرستو دادخواه تهرانی با نمایش تاریکی همچون رویا
 
5_ یاسمن اسماعیلی با نمایش ترانه های قدیمی
 
6_ باربد باباخانی با نمایش مرگ فروشنده
 و
7_ پریا انصار دزفولی با نمایش آوار
 
 پی نوشت:
به دلیل نزدیک بودن کیفیت آثار و به پیشنهاد رئیس تالار هنر و  دبیر جشنواره و تایید هیات داوران دو اثر عروسی خون اثر  نوشزاد کیانی پور و
 خوک ها اثر رضا توکلی نیز جهت حمایت  اعلام عمومی می‌شود. 
 در ضمن کلیه این آثار بعد از مشاوره کارگردانی به صاحبان آن ضبط حرفه‌ای ویدیویی خواهد شد و به تشخیص تالار هنر در فضای مجازی پخش و به محض  بوجود آمدن شرایط اجرا، اجرای زنده خواهند رفت. 
 
با تشکر  هیئت داوران دبیرخانه فستیوال تقوی نمایشی پژواک




مطالب مرتبط

با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد
با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد

هیئت انتخاب بخش تازه های فجر پس از بررسی آثار متقاضی نام هفت اثر را بعنوان راه یافته گان به این رویداد اعلام نمودند این در حالی ست که نام یک اثر از اصفهان در بین اثار اعلام شده به چشن میخورد

|

نظرات کاربران