در حال بارگذاری ...
به روایت انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان

گزارش عملکرد 5 ماهه کانون نمایشگران تئاترِ خیابانی استان اصفهان

کانون نمایشگران تئاترِ خیابانی استان اصفهان بعد از انجام انتخابات بمنظور تعیین هیئت مدیره خود، از نیمه دوم فروردین سال جاری فعالیت‌های خود را در حالی آغاز کرد شیوع ویروس کرونا کلیه فعالیت‌های حوزه نمایش را دچار چالش و رکود کرده بود.

به گزارش تئاتر اصفهان، کانون نمایشگران تئاترِ خیابانی استان اصفهان  بعد از انجام انتخابات بمنظور تعیین هیئت مدیره خود، از نیمه دوم فروردین سال جاری فعالیت‌های  خود را در حالی آغاز کرد شیوع ویروس کرونا کلیه فعالیت‌های حوزه نمایش را دچار چالش و رکود کرده بود. 
 
بنابر این گزارش و به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان ، بهمن گرامی از اعضاء هیئت مدیره کانون نمایشگران تئاترِ خیابانی این استان در گفتگو با تئاتر اصفهان اظهار داشت شرایط حساس پیش آمده و وجود محدودیت های فراوان برای فعالیت‌های نمایشی اعضاء کانون را بر آن داشت تا با برسی و مطالعه دقیق همه جوانب بهترین‌های ممکن در عرصه خیابانی رقم بخورد... بهمن گرامی با ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه کانون نمایشگران خیابانی اصفهان افزود: ظرفیت‌های بالقوه ای در بین خانواده تئاتر خیابانی استان اصفهان وجود دارد که امید داریم با حمایت مسئولین مرتبط و انجمن هنرهای نمایشی استان به فعل تبدیل شوند، گواه ما بر این ادعا حضور موفق 
تعدادی از این خانواده در سطح تئاتر خیابانی کشور و کسب مقام های برتر در جشنواره های استانی، منطقه ای و کشوری.
 
در متن گزارش عملکرد کانون نمایشگران تئاترِ خیابانی استان اصفهان آمده است:
 
بسمه تعالی
هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی استان اصفهان، پس از گذشت پنج ماه از آغاز بکار فعالیت خود و طبق دستور کار و مصوبات جلسات خود برآن شدند تا روند فعالیت‌های  خود را به سمع ونظر عزیزان هنرمند برسانند.
 
1_ برگزاری جلسات و نشست های متعدد باحمید شهرانی کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،احمد. رضایی ریاست اداره توسعه شهروندی، محمد ترابی رییس انجمن نمایش استان اصفهان ، مهدی شفیعی مدیر اسبق تالار هنر عطریان مدیر هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ،سعید امامی ریاست  تالار هنر،  مهدویان رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی وورزشی شهرداری اصفهان و ....
که منجر به ارائه پیشنهادات تولید و اجرای تئاتر خیابانی در قالب همایش و جشنواره تئاتر پس از اعلام شرایط لازم از طرف ستاد کرونا و همچنین تصویب تعدادی از مطالبات کانون نمایشگران خیابانی گردید که در فرصت های مناسب اعلام می گردد.
 
2_ واگذاری وام های قرض الحسنه به تعدادی از هنرمندان متقاضی و ادامه این خدمت در روزهای اینده ، بنابر درخواست هنرمندان متقاضی
مطالبه گری از ارگان های ذیصلاح
 
3_ پیگیری دریافت پلاتو اختصاصی جهت تمرینات گروه های خیابانی و دریافت دفتر مناسب کانون خیابانی
 
4_برگزاری مسابقه مجازی عکس اجراهای خیابانی در سطح کشور
 
5_درخواست مکان های ثابت و مشخص تحت عنوان گذرهای فرهنگی ، هنری جهت اجرای تئاتر خیابانی از سازمان های مربوطه
 
6_ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری همایش و جشنواره های متعدد در استان
 
7_ بررسی چگونگی امرار معاش و سلامت جسمی و روحی هنرمندان خیابانی در قالب پیشنهادهای حمایتی با مدیران هنری استان
 
8_ تقبل هزینه های خدمات پزشکی و دارویی جهت بهبود وضعیت جسمانی عزیزانی که نیازمند کمک خدمات درمانی بودند.
 
9٠_ اهداء تعدادی‌کارت هدیه کمک هزینه خرید مایحتاج
 
10_ اهداء تعدادی کمک های بلاعوض به هنرمندان تئاتر خیابانی 
 
11_ برگزاری جلسات متعدد با مدیران مراکز فرهنگی استان جهت ارتقاء نوع نگاه مدیران به تئاتر خیابانی و بیان  اهمیت و جایگاه آن. 
 
12_برگزاری جلسات متعدد مبنی بر افزایش حداقل دستمزد اجرای تئاتر خیابانی نسبت به سال های گذشته




نظرات کاربران