در حال بارگذاری ...
یادداشت هادی عسکری عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان به‌مناسبت روز جهانی تئاتر

تئاتر روشن ترین وجه روشنایی هاست 

هادی عسکری عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان طی یاد داشتی روز جهانی تئاتر را تبریک گفت در بخشی از این پیام آمده است در گذر از این زمانه پر مخاطره برای صلح، به استقبال فردایی آکنده از آشتی می‌رویم با ابزاری از جنس مهر، مبارکمان باشد این روز میمون.

به گزارش تئاتر اصفهان، هادی عسکری عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان طی یادداشتی روز جهانی تئاتر را تبریک گفت. 

در این یادداشت آمده است:

در گذر از این زمانه پر مخاطره برای صلح، به استقبال فردایی آکنده از آشتی می‌رویم با ابزاری از جنس مهر.
مبارکمان باشد این روز میمون.
و چه زیبا انسان امروز که  دربند بد گمانی و ترس است، در برابر ظرافت طنازانه تئاتر زانو زده از خود تصویری دیگر نشان می‌دهد.
این جادوی عزیز، بی پروا، صریح و ساده در معادلات امروز جا می‌گیرد و به خاطر این روح دربرگیرنده می‌تواند تجربه ای ارائه دهد که در آن همه کج فهمی های گذشته دگرگون گردد.
این یگانه هنریست که کام به کام، دیده به دید و در نهایت پیکر به پیکر انتقال میابد عصیان می‌کند، می‌خندد، گنگ می‌شود و گاهی به لکنت می افتد اما باز داستانی از خود باز گو می‌کند.
تئاتر روشن ترین وجه روشنایی هاست  و به شرق و غرب ویا شمال و جنوب تعلق ندارد خودش منشا نور است که از هزار گوشه جهان جلوه گری می‌کندو همه آن را می‌شناسند.
این هنر گفتگوست، گفتگویی به کیمیای کلمه، این جهد بی مزد رسالتش پرورش اندیشه است و ره یافتش شور و شعور جمعی.
این صحنه، وادی متعالی رشد و خرد است، غریبه در خود راه نمی‌دهد، دید وسیع می‌خواهد و دردمند پشتک و واروی بی دغدغه را نمی‌پسندد و پس میزند

و اما امروز، با چشمان بسته هم می‌توان این هنر عزیز را دید درهایش را باز کرده ورود برای عموم آزاد است.
لعنت به آنچه امروز بی هنر بشر را به بازی گرفته، لعنت بر گجت ها و رایانه ها، به تئاتر بروید، تمامی ردیف ها و صندلی ها را پر کنید ، بالکن های تئاتر را پر کنید و به کلمات گوش دهید به تصاویر نگاه کنید مسحور شوید خود را به دستان آنچه پیش چشمان شما رخ می‌دهد بسپارید چه زیباست.
آری این تئاتر است که پیش روی شماست.




مطالب مرتبط

با برگزاری  آیئن اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

معرفی سه اثر منتخب سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان
با برگزاری آیئن اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

معرفی سه اثر منتخب سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

با برگزاری آیئن اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان ضمن اعلام برگزیدگان در هر بخش، سه اثر به عنوان منتخبین این رویداد به جشنواره منطقه ای معرفی شدند

|

نظرات کاربران