در حال بارگذاری ...
در سالن اصلی مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان

اجرای نمایش بز بز قندی وگرگ ناقلا در اصفهان

نمایش «بزبز قندی و گرگ ناقلا» به نویسندگی و کارگردانی امیر شیخ جبلی کاری از گروه تئاتر «نگار سبز زنده رود» ویژه کودک و خانواده تا ۷ بهمن ماه ۹۸سال جاری روی صحنه است.

به گزارش تئاتر اصفهان و به نقل از امیر شیخ جبلی کارگردان نمایش شاد و موزیکال «بزبز قندی و گرگ ناقلا» این نمایش هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه خواهد رفت .
کارگردان نمایش در رابطه با موضوع وخلاصه داستان این نمایش می گوید: بزبز قندی، شنگول و منگول یا بزک زنگوله پا داستانی کودکانه و پند آموز است، در بیشتر فابل ها ( فابل به معنای قصه و حکایت است و از کلمه لاتین Fabula آمده است و در ادبیات جهانی به آن دسته از قصه ها و افسانه های کوتاه منثور یا منظوم گفته می شود ) که از زبان حیوانات گفته شده باشد.  که از تخیل سرچشمه می گیرد، مطالب اخلاقی بیان می شود و داستان با اندرزی حکیمانه پایان می پذیرد.
داستان این تئاتر روایت قصه ی بزبزقندی از زبان شخصیت گرگ قصه است که ماجرای تلاش بیهوده خود برای دوستی با بزبزقندی و وسوسه های روباهی است که در طول قصه در تلاش برای برانگیختن ذات اصلی گرگ برای رسیدن به سهمی از طعمه ای مشترک را نمایش می دهد
۸شیخ جبلی در ادامه افزود: ساختار شکنی خاص صورت گرفته در داستان نمایش و ارائه مدرن و امروزی قصه بزبز قندی و فانتزی بی‌پایانی که در لحظه لحظه اثر به چشم می خورد این نکته را بیش از پیش ثابت می کند که دنیای تخیل و فانتزی بی حد و مرز است.
تلاش برای  بهره گیری از عناصری همچون نور، سایه و موسیقی بر جنبه های فانتزی اثر افزوده و تماشاگر را حتی در رده های سنی بالاتر در کنار کودکان به عنوان مخاطبین اصلی با خود همراه نموده است .  
موسیقی و افکت های جذاب که حتی گاها در پس زمینه شنیده می شود در هماهنگی کامل با حرکت و اعمال بازیگران بوده و درخدمت اثر است. موسیقی و افکت هایی به جا و در بطن نمایش و با کارکردهای فوق العاده خود قرار گرفته است.
استفاده از کارکردهای تئاتر مبتنی بر حرکت و تلاش برای استفاده ی حد اکثری از عمل به جای کلام تاثیر فوق العاده ای در ایجاد توجه و تمرکز بیشتر تماشاگر را به صحنه معطوف داشته است  .
ساختار شکنی صورت گرفته در قصه نه تنها مخاطب را پس نمیزند بلکه با توجه به روایتی بودن اثر در بخشهایی از نمایش تماشاگران حاضر در سالن را نیز به مشارکت در ادامه و روند قصه دعوت می کند تا جایی که کودکان و نوجوانان و در بعضی موارد بزرگسالان نیز  در تلاش برای مشارکت در قصه در فراز و فرودهایی هستند که گرگ راوی از آنها طلب می کند .
بهره گیری از عنصر خلاقیت و پویایی و همچنین بداهه پردازی هایی که گاها در خلال اثر به چشم می خورد کیفیت اجرایی اثر را دوچندان نموده است .
امیر شیخ جبلی در ضمن معرفی سبک نمایش که فانتزی و موزیکال است بازیگران آن را به شرح زیر معرفی کرد‌:
 محمد قبادی نژاد
 امیر حسین حسن پور
نرگس اسکندی
میترا آقایی
 درین جعفر پیشه
باران جوادی
 و آناهیتا عبداللهی 
همچنین  الهه جابرزاده انصاری و محمد قبادی نژاد طراح صحنه، سما عطریان :طراح لباس ،آهنگساز: پویا فرهنگ پژوه،فروغ جابرزاده انصاری :مدیر صحنه ،پریناز سیم بان و شاداب قوه عود :منشی صحنه ،نسیم موسوی :هماهنگی وابوالفضل قبادی نژاد :طراح نور و علی فواد قوه عود :جلوه های ویژه،مینا سلمانی :روابط عمومی،محمود شیخ جبلی :دکوراتور و.. را میتوان  بخشی از  از عوامل اجرایی تولید این اثر نمایش نام برد .
این تئاتر با بهره گیری بیشتر از ساختار تئاتر مبتنی بر حرکت و موسیقی  در سالهای اخیر با ترکیبی دیگر در تیم تولید توانسته بود با حضور در جشنواره منطقه ی آفتاب جوایزی  را در بخش های طراحی لباس،طراحی صحنه، بازیگری همراه مرد، بازیگری زن ،طراحی گریم و... از آن خود کرده و همچنین به عنوان نماینده ی منطقه در جشنواره  بین المللی تئاتر امید آفرین نیز در بخش های بازیگری همراه ،طراحی صحنه وبازیگری زن جوایزی را دریافت نموده است.
باز تولید تئاتر  " بزبز قندی و گرگ ناقلا " با حمایت دفتر تخصصی تئاتر /تالار هنر و با همراهی انجمن هنرهای نمایشی  اصفهان صورت گرفته و از تولیدات گروه تئاتر نگار سبز زنده رود و آموزشگاه تئاتر سایه  تا ۷ بهمن ماه ۹۸ سال جاری ساعت ۱۷:۳۰ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در ابتدای خیابان توحید اصفهان  روی صحنه است .




نظرات کاربران