در حال بارگذاری ...
جواد ایزد دوست دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر ونمایشنامه نویسی روح الله خبرداد:

ترسیم چشم اندازی وسیع برای برگزاری جشنواره «روح الله»

جواد ایزد دوست دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله در گفتگویی با تئاتر اصفهان با اشاره به لزوم و اهمیت برگزاری این جشنواره از برنامه های جنبی این دوره از جشنواره خبر داد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان، جواد ایزد دوست در رابطه با اهمیت برگزاری این جشنواره  گفت: امام خمینی (ره) شخصیت برجسته و بزرگی در تاریخ کشورمان بوده و با مبارزات خود انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند. از انصاف به دور است که در عرصه هنر به ویژه تئاتر کاری برای ایشان نداشته باشیم. متاسفانه نگاه و رویکرد امام (ره) در جامعه و در بین نسل جدید کم‌رنگ شده است و نسل جوان چیز زیادی از این شخصیت نمی‌داند و جشنواره تئاتر روح الله قدم کوچکی در راه معرفی دوباره رهبر کبیر انقلاب اسلامی به مردم است.
وی افزود: در عرصه نمایش، به شخصیتی که بنیان‌گذار انقلاب بوده، کم پرداخته شده است و  آثار نمایشی کمی با محوریت امام خمینی (ره) تولید شده است، بنابراین تصمیم برآن شد که این جشنواره را هر ساله برگزار شود تا با مبارزات امام، اندیشه های ناب او و آنچه برای تداوم انقلاب مد نظرشان بوده، در قالب نمایش آشنا و به مردم ارائه شود.
ایزد دوست گفت: جای خالی شخصیت بزرگ امام خمینی (ره) در حوزه نمایشی خالی بوده و امام خمینی همیشه بیان می‌کردند که ما باید انقلاب‌مان را به جهان صادر کنیم بنابراین تئاتر می‌تواند از جمله رسانه‌هایی باشد که چنین کاری را انجام دهد.
او به ترسیم چشم انداز بزرگی برای  جشنواره روح الله اشاره کرد و افزود:  از تمام نهادهای فرهنگی برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره درخواست کمک داریم تا بتوانیم جشنواره ای در شأن مقام امام خمینی (ره) برگزار کنیم.
 دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر ونمایشنامه نویسی روح الله، در ادامه در رابطه با برگزاری برنامه های جنبی سومین جشنواره تئاتر روح الله اظهار داشت: از برنامه های جنبی این جشنواره برگزاری سلسله کارگاه های تخصصی در حوزه کارگردانی،بازیگری و طراحی صحنه و فضا  است که طی جلسه ای با شورای انجمن نمایش استان، مسئولیت این مهم به این دوستان واگذار شده است و از ابتدای دی ماه تا پایان بهمن ماه به صورت رایگان برای علاقه مندان برگزار می‌شود.
 سومین جشنواره از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه در اصفهان و به دبیری هوشنگ جمشیدیان برگزار می‌شود.




نظرات کاربران