در حال بارگذاری ...

نمایش عاشورایی «اسب‌ها» در تالار هنر اصفهان به صحنه می‌رود

تئاتر عاشورایی «اسب ها» به نویسندگی محمد رحمانیان و طراحی و کارگردانی محسن عرب زاده کاری از گروه تئاتر دیگر، از ۱۲ مهرماه به مدت یک ماه در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به صحنه می‌رود.

به گزارش  تئاتر اصفهان، نمایش «اسب ها» به نویسندگی محمد رحمانیان و به کارگردانی محسن عرب زاده کاری از گروه تئاتر دیگر همزمان با ایام محرم و صفر از سوی دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا می شود که واقعه کربلا را از زبان اسب ها بازگو می کند.

 

محسن عرب زاده در رابطه با این نمایش می گوید: نمایش اسبها که به شیوه روایی آماده اجرا گشته است روایت گر واقعه کربلا است. مریم و یحیی و اشدق در نزدیکی کوفه اسطبلی از اسب دارند که در میانه واقعه کربلا از آمدن مسلم تا روز عاشورا به واسطه اجاره اسبها درگیر این قصه می شوند. یحیی زبان اسبها را از از یوسف اسبی آموخته و اکنون برای آموزش و تیمار اسبها فرا خوانده می شود....

یحی در این میانه راه را انتخاب می کند اما همچون کوفیان فریب می خورد .....

در این نمایش اسبها روایت گر واقعه کربلا هستند. روایتی دیگر گونه از سواران درگیر جنگ از سپاه امام و اشقیا...

 

احمدرضا رافعی بروجنی، مژگان نوایی، حسن محمدی، حسین نصر اصفهانی، بهزاد سیفی، حسن جویره، احسان جانمی و لیلا قربانی از جمله بازیگران این تئاتر عاشورایی هستند که در این نمایش نیز حضور دارند ، همچنین آهنگساز: امیر محمد طاهری. طراح حرکات: محمد مختاری روابط عمومی و ساخت تیزر: امیر پیرستانی از عوامل اجرایی نمایش اسبها هستند .

 

نمایش «اسب ها»  از 12 مهرماه به مدت یک ماه هرشب ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به نمایش در می‌آید.




نظرات کاربران