در حال بارگذاری ...

«پینوکیو» در اصفهان به صحنه می رود

نمایش شاد و موزیکال «پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی امیر شیخ جبلی کاری از گروه نمایش نگار سبز زنده رود از تاریخ ۱ الی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰ در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه می رود .

به گزارش خبرگزاری سایت انجمن نمایش اصفهان در گفتگو با امیر شیخ جبلی نویسنده و کارگردان نمایش " پینوکیو " این نمایش به سفارش دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ساخته و از تاریخ 1 الی 15 اردیبهشت سال جاری درمجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه می رود .

کارگردان این نمایش در رابطه با موضوع و خلاصه داستان نمایش به خبرنگار سایت انجمن نمایش اصفهان گفت: این نمایش بر اساس برداشتی آزاد از داستان "پینوکیو" نوشته کارلوکلودی و در فضایی فانتزی و خلاق ، به روی صحنه می رود. ژپتو که در آرزوی داشتن پسری واقعی است، آدمکی چوبی ساخته و نامش را " پینوکیو" می گذارد. فرشته راز تحقق آرزوی ژپتو راراستگو یی،شجاعت و فداکار ی او بر می شمرد. روباه مکار و گربه نره که نسخه ای از کتاب پینوکیو را دردست دارند در تلاشند تامسیر قصه را تغییر دهند ... سفر پینوکیو را در سیری ماجرا جویانه همراه با مجازات و پاداشها به تصویر کشیده و وسوسه ها و مجازات را همراه با کودکانی که با او همراه شده اند تجربه می کند. در صحنه های مختلف این تئاتر ماجراهایی اتفاق می افتد که ...

امیر شیخ جبلی افزود، این نمایش بر اساس قصه ی خاطره انگیز "پینوکیو "و با ساختار شکنی در روایت قصه و تلفیق عناصر جذاب، فانتزی،خلاق و کاربردی در تئاتر کودک به همراه اتفاق های متفاوت درتمامی عناصر تئاتر از جمله : طراحی صحنه ،موسیقی،نور و...همه و همه در تلاش برای افزایش ارتباط مناسب تمامی گروه های سنی با این اثر نمایشی شاد، موزیکال و خاطره انگیز بوده است .

یکی دیگر از نکات بارز و قابل توجه در این تئاتر ،حضور ، مشارکت ونقش‌آفرینی کودکان آموزش دیده هنر تئاتر:شکیبا دهقان ، اهورا دهقان ،بردیا اوستا،هلیا طالبی،مانلی ساعد،شنتیا شریف،آیلار قبادی نژاد در کنار بازیگران حرفه ای گروه نگار سبز زنده رود می باشد.

در این اثر محمد قبادی نژاد،بهمن گرامی،عاطفه روستازاده ،سید پویا امامی ،زهرا گرک یراقی، آوا امامی کیا و امیر شیخ جبلی ایفای نقش می کنند ،آهنگسازی این اثر را پویا فرهنگ پژوه عهده دار ، طراح صحنه الهه جابرزاده انصاری وهمچنین لیلی شایق در سمت دستیار کارگردان عهده دار مسئولیت در این پروژه می باشند.

وی در ادامه در رابطه با شیوه و سبک اجرایی این نمایش گفت: تئاتر پینوکیو در قالب تئاتر شاد و موزیکال با محوریت مخاطب کودک و خانواده اثری اخلاقی – تربیتی است اما نه از آن گونه نمایشهای خشک اخلاقی که کودکان را خسته می کند، بلکه در قالب فانتزی به انسان دوستی، همدردی با مردم و صلح می پردازد و کینه، انتقام، ظلم و دروغ را از صفات نا پسندیده می انگارد.

امیر شیخ جبلی در سال 11360 در اصفهان متولد وازدوران کودکی با هنر تئاتر آشنا و باحضوردر تئاترهای دانش آموزی وسپس در سالهای بعد با عضویت در انجمن هنرهای نمایشی اصفهان فعالیت خود را به شکل حرفه ای ادامه ودر رشته ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تحصیل نمود .اولین تجربه حرفه ای در مقام کارگردان تئاتر را در سال 1378با تئاتر "خورشید شب" در همایش فصلی انجمن نمایش اصفهان کسب نمود، برخی از آثار وی در مقام کارگردان تئاتر در قالب های صحنه ای ،پانتومیم ، خیابانی و... می توان به احتیاط1379، لباسهای خیس1380 ، استخدام1381، تفاوت 1381، زیر گنبد کبود1386، محله دوستی 1387، من آواز حشره ها را شنیده ام !1389، می خواهم از 2 شروع کنم 1390، دنگ و فنگ 1391، روی بال رویا 1390، بزبزقندی 1392، چوپان دروغگو 1393، سه دقیقه تا بهار 1392، پیغام ماهی ها 1390، سرزمین شگفت انگیز1395، چمدان 1395، جاده سلامت 1389، روی فرش سبز شهر1391، مهمان کوچولوی شهر من 1392 و...اشاره نمود .همچنین به عنوان نویسنده، تئاتر درمانگر ، بازیگر، طراح صحنه و... نیزفعالیت هایی در حوزه تئاتر داشته است. هم اکنون سرپرست گروه تئاتر نگار سبز زنده رود و مدیر آموزشگاه تئاتر سایه می باشد .

 

نمایش شاد و موزیکال " پینوکیو " از تاریخ 1 الی 15 اردیبهشت 1396 ساعت 20:30 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در خیابان توحید به روی صحنه می رود .




نظرات کاربران