در حال بارگذاری ...

نمایش کمدی اجتماعی " 2-1 به نفع بارسلونا " در اصفهان یه صحنه رفت

نمایش کمدی اجتماعی " ۲-۱ به نفع بارسلونا " به نویسندگی مهسا غفوریان و طراحی وکارگردانی پویان عطایی که کاری است از گروه تئاتر میعاد جوان در تاریخ ۲۲ فروردین ماه به روی صحنه رفت و تا ۱۲ اردیبهت ماه سال جاری درسالن کوچک تالار هنر به روی صحنه خواهد بود .

به گزارش تئاتر اصفهان و به نقل از پویان عطایی کارگردان نمایش کمدی اجتماعی " 1-2 به نفع بارسلونا " نوشته مهسا غفوریان است در تاریخ 22 فروردین ماه به روی صحنه رفت و تا 12 اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت .گفتنی است بیژن گنجعلی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلوزیون، طی مراسمی زنگ افتتاح این نمایش را نواخت .

 

کارگردان نمایش در رابطه با موضوع آن می گوید : نمایش " 2-1 به نفع بارسونا " داستان زندگی ژاله وناصراست که دارای فرزندی به نام سپهرمی باشند و یک زندگی یکنواختی رامی گذرانند ، باآمدن دومیهمان به خانه آنها زندگیشان دچاربحران می شود و اتفاقات جالبی رخ می دهد .

وی افزود : در نگاه نخست افراد فکر می‌کنند این نمایش یک کار ورزشی است در صورتی که این‌گونه نیست، اما نباید فراموش کرد که در زندگی بیشتر افراد فوتبال از لحاظ هیجانی نقش به سزایی دارد و در این داستان نیز فوتبال جریانات خاصی را در داستان ایجاد می‌کند .

 

عطایی در رابطه با سبک نمایش خود می گوید: این نمایش درفضای رئال اجرامی شود بالحظه های کمدی وجدی درزمینه های زندگی اجتماعی وخانوادگی در واقع این نمایش یک اثر کمدی اجتماعی است که در جشنواره‌های مختلف در بخش‌های کارگردانی، بازیگری، موسیقی و طراحی صحنه مقام‌های مختلفی را کسب کرده است و در سایر استان‌ها نیز اجرا شده و به دلیل استقبال مخاطبان تا 2 ماه نیز اجرا داشته است و فکر می‌کنم مردم اصفهان نیز از این نمایش استقبال کنند .عطایی در ادامه می گوید : این نمایش محدودیت سنی ندارد ویکی ازموفق ترین نمایش ها درعرصه کشوری دراجرای عموم وجشنواره ها بوده است .همچنین ازدیگرآثاراجراشده توسط این گروه ، نمایش هایی همچون ترانه ای برای آیدا، خط سرخ، سندبادنامه، مرخصی برای چندروز، شله پزان، چشم اگرداشتم، تنگهای خالی، خداحافظ عزیزم، زندگی درسال صفر، سکوت هپروت ملکوت و... می باشد .

 

پویان عطایی با اشاره به وضعیت تئاتر در اصفهان تصریح کرد: تئاتر اصفهان نسبت به سال‌های قبل از لحاظ کمی و بلیت فروشی با رشد روبه‌رو بوده ‌و این برای اهالی تئاتر می‌تواند خوب باشد، اما از لحاظ کیفی رشدی که در انتظار است را هنوز نداشته اما جای امیدواری دارد. اگر تئاتر خوب در اصفهان اجرا شود مردم میل بیشتری برای دیدن آن دارند اما اگر کارهای ضعیف اجرا شود به تئاتر اصفهان نیز صدمه می‌زند . یکی از عواملی که سبب جذب مخاطب می‌شود جدای از کیفیت یک اثر، تبلیغات شهری برای معرفی یک نمایش است که هنوز در این زمینه قوی نیستیم .

 

رزیتا کروندی ، مهدی تقی پور ، احمد نخودیان ، هاله رنجبر ، فرهود جعفری از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نفش می کنند، همچنین مریم دوست ایرانی و لیلا شریفی " دستیاران کارگردان " ، زهرا کمالی " دستیار صحنه " ، جواد رضایی " آهنگساز " ، شفق کاظمی " طراح لباس " ، علی اسکندری " عکاس " ، پویان عطایی " طراح صحنه و نور " ، صادق مرادپور " طراح پوستر و بروشور " ، سعید مصلحی " طراح گریم " ، امیر شیخ جبلی " ساخت دکور " از عوامل اجرایی این نمایش هستند .

 

نمایش کمدی اجتماعی " 2-1 به نفع بارسلونا " تا 12 اردیبهشت سال جاری هر شب ساعت 18:30 در سالن کوچک تالار هنر واقع در میدان لاله به روی صحنه است .




نظرات کاربران