در حال بارگذاری ...

فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اصفهان منتشر شد

به گزارش تئاتر اصفهان،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان در راستای سیاست های راهبردی وزارت متبوع ، با توجه به نامگذاری سال با عنوان«اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» به منظور ارتقاء سطح کیفی آثارمبتنی بر اجرای عمومی و گزینش آثار برجسته، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی را برگزار میکند.

شرایط جشنواره :
1- آن دسته از گروه‌هایی که از مهر ماه 1394 تا 20 مرداد ماه 1395 اجرای عمومی نمایش‌های خود را به پایان رسانده باشند (حداقل پنج اجرادر شهرهای کوچک و پانزده اجرا در شهرهای بزرگ، با تایید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان و نهایتا اداره کل استان ) می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند .
2- متقاضیان لازم است 1. فرم تقاضانامه 2. تاییدیه اجرای عمومی 3. فیلم اجرای عمومی خود رابصورت cd یا ِِDvD حداکثر تا 20مرداد ماه 95 به دبیرخانه جشنواره استان ، واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ارائه نمایند .
3- جشنواره به صورت رقابتی برگزار می‌گردد و صرفا اختصاص به آثار ایرانی و اقتباسی (آداپته ایرانی شده ) دارد. لازم به ذکر است ،آثار نمایشی خارجی در جشنواره پذیرفته نمی‌گردد.
4- در جشنواره صرفاً آثار صحنه ای شرکت و مورد داوری قرار خواهند گرفت. متون نمایشی ایرانی که محتوای داستانی آنها از موضوعات بومی، تاریخی،ادبی و در راستای موضوع سال باشد ، در اولویت قرار خواهند گرفت .
5- ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه تقاضانامه، الزامی است. مسئولیت پذیرش آثار بدون مجوز به عهده ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان است.
6- انتخاب آثار در مرحله استانی به دو شیوه 1- اجرای زنده 2- بازبینی فیلم انجام پذیر است، اما انتخاب آثار برگزیده استان ، توسط دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر بصورت بازبینی فیلم انجام می شود .لازم به یادآوری است متن نمایش های برگزیده استان می بایست در موعد مقرر ،بصورت لوح فشرده در محیط word به همراه مشخصات کامل نویسنده و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال گردد
7- نمایشهای ارائه شده نباید توسط همان گروه کارگردان و بازیگران، در هیچ یک از جشنواره‌های ، منطقه ای ، سراسری و بین المللی... شرکت کرده باشند.
8- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار ، مغایرتی با بندهای فوق اثبات گردد.گروه نمایشی از حضور در جشنواره منع خواهد شد.
9- از آنجا که شرایط و امکانات سالن های اجرایی غیر پلاتویی می باشد. فراهم نمودن امکانات در حد توان دبیرخانه انجام خواهد شد.

امتیازات :
1- به گرو ههای راه یافته به جشنواره استانی کمک هزینه پرداخت خواهد شد .
2- به گروههای راه یافته به جشنواره تئاتر فجر کمک هزینه پرداخت خواهد شد .
تقویم جشنواره :
آخرین مهلت ارائه تقاضانامه : 20 مرداد ماه 1395
زمان بازبینی آثار : 24 لغایت 29 مرداد ماه 1395
زمان برگزاری جشنواره : 13 لغایت 17شهریور ماه 1395

نشانی دبیرخانه : اصفهان – خیابان آبشار دوم بعد از پل غدیر – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی – امور هنرهای نمایشی

دبیرخانه دائمی تئاتر استان اصفهان

برای دانلود فرم تقاضای شرکت در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اصفهان ایـــنــجــا کلیک کنید
 




نظرات کاربران