در حال بارگذاری ...

نمایش مالی سویینی در تالار فرشچیان روی صحنه می رود

نمایش مالی سویینی به کارگردانی میثم کیان در مجتمع فرشچیان اصفهان به صحنه می‌رود.

به گزارش انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان و به نقل از میثم کیان کارگردان این اثر ، نمایش «مالی سویینی» نوشتهی نویسندهی شهیر ایرلندی , برایان فری یل است که تاکنون اجراهای متفاوتی از آن در سرتاسر دنیا به روی صحنه رفته است . پیش از این نیز در ایران و  تهران هم چندین بار اجرا شده است .

 

برایان فری یل در ایران و در بین جامعه ی تئاتری آن نویسندهی کمتر شناخته شدهایست که این روزها خوشبختانه به او اهمیت داده شده و در تهران و دیگر شهرها  اجراهایی از این نویسنده در حال تدارک و اجراست . از مهم ترین نوشته های او که به فارسی  ترجمه شده است «برگردان‌ها» و«در لوناسا» را می‌توان نام برد .

 

مالی سویینی پنجمین نمایشی است که میثم کیان بعد از آثاری چون «درد مختصر» , «کسوف» , «یک رنگی» و «مستخدم ماشینی» روی صحنه میبرد که همگی با استقبال خوب شهروندان اصفهان مواجه شده است .

 

در این نمایش نورا موسوی نور , فرهاد فتحی و معین وصال به ایفای نقش می پردازند و دستیار کارگردان این اثر به عهده ی مهسا نصوحی و مدیران صحنهی آن امین آقاجانی و یوسف مبصریان هستند . طراح گریم آناهیتا روانگرد و طراح پوستر نیز لاله آشوری هستند.

 

میثم کیان درباره ی مضمون و حال و هوای نمایش می‌گوید: «مالی سویینی» قسمتی از ماست , یا به عبارت بهتری  قسمتی از روح ماست که در خلال زندگی پر از اوج و فرود روزمره مان آن را فراموش کردهایم .

 

گذر مالی سویینی از روشنی درون به تاریکی پیرامونش و سرانجام , رسیدن به دنیایی که معطوف به خودش است و صادقانه آن را به ما پیشکش می‌کند  , دلهرهای همراه با غمی شیرین برایمان به ارمغان میآورد .  «مالی سویینی» را می توان بخشی فراموش شده از هستی خود بدانیم و سعی کنیم  آن را در یابیم و زندگی عاطفی تهی شده‌مان را از آن پر کنیم .  «مالی سویینی» قسمتی مهم از هرکدام ماست , ما که می‌بینیم و ما که اجرا می‌کنیم . دنیای او جهانی از صداها و اشیایی‌ست که با یک تاریکی بیرونی و یک روشنی درونی کامل تر شده است و سرانجام او سرانجام عبرت آموزیست . دنیایی که اوکشف می‌کند  فارغ از زندگی روزمره و حرف و حدیث هاست , دنیایی که دردها و زخم‌های روحیات مردانهی اطرافش برای او به ارمغان گذاشته است و او به آرامی و زیبایی آن را می پذیرد .

نمایش «مالی سویینی»  از 16  تا 30 تیرماه در مجتمع فرشچیان اصفهان به صحنه می‌رود.

 

 




نظرات کاربران