در حال بارگذاری ...
آوا حدادی نویسنده و کارگردان نمایش «دارما»

شیوه اجرایی سورئال یکی از دشوارترین سبک‌ها است

خانواده‌ای به اسم تواچ در شهری نامعلوم در زمان آینده زندگی می‌کنند و دختربچه‌ای به اسم ویرجینیا دارند؛ این دختر مسیر زندگی خانواده و کل شهر را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در اصفهان، با حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی تالار هنر نمایش «دارما» به کارگردانی آوا حدادی در اصفهان روی صحنه رفت. 
بنابر این گزارش آوا حدادی در گفتگویی که با خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان انجام داد اظهار داشت: 
 «دارما» پنجمین نمایش او در مقام کارگردانی مستقل است، که شیوه اجرایی این اثر  به‌صورت سورئال است و فضای فانتزی دارد. موضوع آن نیز درباره خانواده‌ای به اسم تواچ است که در یک شهر نامعلوم در زمان آینده زندگی می‌کنند و دختربچه‌ای به اسم ویرجینیا دارند؛ این دختر مسیر زندگی خانواده و کل شهر را تغییر می‌دهد.
 
نویسنده و کارگردان نمایش «دارما» با بیان اینکه این نمایشنامه بر اساس رمان «مغازه خودکشی» نوشته «ژان تولی» نگارش شده است، ادامه داد: شیوه اجرایی سورئال یکی از دشوارترین سبک های اجرایی میباشد و  هر بازیگری از پس ایفای نقش در این سبک برنمی‌آید. ما برای این نمایش ۹ ماه تمرین کردیم و به دلیل سختی سبک مجبور شدم که در حین تمرین چند نفر از بازیگران را تغییر دهم. تعدادی از بازیگران عضو اصلی گروه تئاتر دژاوو هستند که به‌صورت مستمر با آن‌ها کار می‌کنم و سایر بازیگران از بین افراد علاقه‌مند برای ایفای نقش در این نمایش و با آزمون، مشخص شد.او اضافه کرد: «دارما» نمایشی عام‌پسند در خصوص امید و کودک درون است و ویژه سن و قشر خاصی نیست، به‌طوری‌که از مخاطب کودک تا مخاطب بزرگ‌سال «دارما» را می‌پسندند.
 
حدادی که نویسندگی و کارگردانی این نمایش را به عهده دارد، یادآوری کرد: در نمایش «دارما» محمدرضا شیروانی، یاسمن غفرالهی، آرشام اسماعیلی، امین شب انگیز و آوا حدادی به‌عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده‌اند، بازیگر کودک نیز هانیه هاشمی است. همچنین زهرا شاهوار، هستی علیزاده، مهشید آبادی، زهرا غفوری جبلی، پوریا مجیدی، حسین کیان ارثی، مهدی ریزان، یوسف حسینی و فائزه ابراهیمی در نقش مردم شهر در این نمایش حضور دارند
 
 نمایش «دارما» تا ۵ خردادماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار هنر، واقع در خیابان لاله جنوبی، انتهای خیابان قدس، پارک لاله به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند، هم‌چنین فروش بلیت در گیشه سالن نمایش نیز انجام می‌شود؛ ضمن اینکه بلیت این نمایش در روزهای شنبه با ۱۰ درصد تخفیف به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
 
منبع: ایسنا




مطالب مرتبط

با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان

آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اجرای عمومی می‌شوند
با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان

آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اجرای عمومی می‌شوند

با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان دوازده اثر شرکت کننده در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در سالن‌های پردیس هنر و تالار هنر برای عموم اجرا خواهند شد.

|

نظرات کاربران