در حال بارگذاری ...
رادمهر، کارگردان حاضر در بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر:

«اسپویلر»، نقد معضلات اجتماعی فضای مجازی است

کارگردان حاضر در بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مورد نمایش خود در مهمترین رویداد تئاتری کشور گفت «اسپویلر» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی به مضرات و معظلات فضای مجازی و اینستاگرام بر زندگی زوجین است.

به گزارش ایران تئاتر، «اسپویلر» به کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان، روز چهارشنبه (۲۸ دی‌) در بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر اجرا شد و به رقابت با دیگر آثار این بخش پرداخت.

‌رادمهر، کارگردان این نمایش در مورد تازه‌ترین تولید رادیویی خود گفت: «نمایش رادیویی «اسپویلر» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی به مضرات و معظلات فضای مجازی و اینستاگرام بر زندگی زوجین است.»

رادمهر افزود: «اهمیت این موضوع و ضربه هایی که فضای مجازی ضمن امکاناتی که می‌دهد ما را بر آن داشت تا این کار را تولید کنیم و به آن بپردازیم.

او ادامه داد: «داستان حول محور زندگی زن و شوهری می‌گذرد که در اثر مواجهه با همین فضای مجازی دچار مشکلاتی می‌شوند و زندگی‌شان دستخوش تغییراتی ناخواسته قرار می‌گیرد.»

این کارگردان در مورد بخش رادیو تئاتر و نیازهای آن گفت: «رادیو تئاتر و تولیدات آن به امکاناتی نیاز دارد که مستلزم حمایت‌های سازمانی است. ما در استان اصفهان از حمایت‌های لازم برخوردار نبودیم و ما از اساسی‌ترین ابزار تولید رادیو تئاتر که میکروفن است محروم بودیم. این در حالی است که حمایت از تولیدات هنری به پویایی جامعه کمک می‌کند و باید در دستور کار و اولویت‌های مسئولین ما قرار گیرد.»

او افزود: «نگاه و وسعت دید مدیران فرهنگی استان‌ها می‌تواند به ارتقای سطح فرهنگی و هنری آن استان و در نتیجه افزایش نشاط مردمی شود. اگر مدیران فرهنگی هنرمندان را یاری کنند می‌توانند به راحتی موجب کمال، رشد و شکوفایی جامعه مردمی خود شوند. این در حالی است که برخی مدیران فرهنگی به دنبال اعمال سلیقه‌های شخصی و بی‌توجه به دانش و اندیشه‌های هنری هنرمند هستند که کار را برای ما دشوار می‌کند.»

رادمهر در راستای همین موضوع ادامه داد: «اگر فضای مجازی، اینستاگرام و معظلات آن دغدغه گروه هنری ما نبود و تنها حاصل تحمیل و خواسته شخصی برخی مسئولین فرهنگی بود، هیچگاه به تولید اثری ماندگار ختم نمی‌شد و حتی به جشنواره هم راه نمی‌یافت. پس نمی‌توان با اعمال سلیقه‌های شخصی برخی مدیران، تولید هنری سازنده‌ای داشت.»

او در ادامه در پیشنهادی به مدیران جشنواره گفت: «جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر نسبت به ادوار اخیر با کیفیت و مدیریت بهتری در حال برگزاری است و باید قدردان زحمات عوامل آن بود اما بی شک همیشه کاستی‌هایی هست که می‌توان با کمی برنامه‌ریزی بیشتر آنها را برطرف کرد.»

این هنرمند اهل اصفهان افزود: «رسیدگی‌ها و پیگیری‌های امین رهبر به عنوان مدیر بخش رادیو تئاتر جشنواره به همراه کورش زارعی دبیر جشنواره ستودنی است و نشان از برپایی رویدادی درخور هنرهای نمایشی کشور دارد.»

رادمهر در پایان گفت: «لازم است تا مدیران جشنواره توجه بیشتری به بخش رادیو تئاتر داشته باشند چرا که منابع مالی آن نسبت به دیگر بخش‌های جشنواره کمتر است. همچنین بخش رادیو تئاتر می‌توانست همزمان در دو سالن برگزار شود تا گروه‌های اجرا کننده با آرامش بیشتری به اجرای نمایش خود بپردازند. چرا که فاصله زمانی میان دو اجرا در یک سالن برای آماده‌سازی گروه اجرایی کم و برای مخاطبی که باید در انتظار اجرای بعدی باشد زیاد است.»

بخش رادیوتئاتر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با داوری حمید منوچهری، محسن سوهانی و نورالدین جوادیان از ۲۵ تا ۳۰ دی‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنری در حال برگزاری است. 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

مجتبی خلیلی: «اشرف مخلوقات»، روایت محیط‌زیست از زبان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

مجتبی خلیلی: «اشرف مخلوقات»، روایت محیط‌زیست از زبان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان است

مجتبی خلیلی، کارگردان نمایش خیابانی «اشرف مخلوقات» مضمون اثر خود را روایت محیط‌زیست از زبان یک گوزن به عنوان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان دانست.

|

با اعلام هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره بین المللی آیئنی سنتی

دیپلم افتخار و تندیس بهترین رادیو تئاتر  به نماینده اصفهان رسید
با اعلام هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره بین المللی آیئنی سنتی

دیپلم افتخار و تندیس بهترین رادیو تئاتر به نماینده اصفهان رسید

محمد رادمهر تهیه کننده وکارگردان رادیو تیاتر «بی جی ام تاو» و اسد الله بابایی بازیگر این اثر در آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی آیئنی سنتی موفق به دریافت جایزه شدند

|

نظرات کاربران