در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر منطقه 4 (فارس) مطرح کرد:

احسان جانمی: برگزاری جشنواره منطقه‌ای، رونق بخش تئاتر کشور است

احسان جانمی درباره تاثیر احیای جشنواره تئاتر منطقه‌ای بر کیفیت آثار جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید وجود چنین جشنواره‌هایی باعث پررونق شدن تئاتر در کشور می‌شود و گروه‌های هنری با انگیزه و آمادگی بیشتری در جشنواره بین‌المللی فجر شرکت می‌کنند.

به گزارش ایران تئاتر، احسان جانمی، نویسنده و کارگردان نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرد»، برگزیده جشنواره تئاتر استان اصفهان است که در بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌‌ای 4 (فارس) حضور دارد. این نمایش روز جمعه 23 دی ساعت 15 در تالار استاد لایق شیراز به صحنه خواهد رفت.

جانمی درباره داستان نمایش خود گفت: «این نمایش صد و دهمین اثر گروه تئاتر «کاوش» است که امسال موفق شد جوایز اول جشنواره استان اصفهان را به خود اختصاص دهد و به عنوان نماینده اول استان در جشنواره منطقه‌ای شرکت کند. این نمایش به دوران ناصرالدین شاه برمیگردد که برای رفع نحوست جشن پنجاهمین سال سلطنت خود راهی زیارت حرم شاه عبدالعظیم می‌شود و در آنجا به دست میرزا رضا کرمانی کشته می‌شود.» 

این کارگردان ادامه داد: «این اتفاق تاریخی را ما دستمایه تخیل در قصه قرار دادیم و آن را به صحنه بردیم. نمایش تعدد پرسوناژ دارد و کار پُر پروداکشنی در عرصه تئاتر است. شیوه نمایش استیلیزاسیون است و از تکنیک‌های این شیوه بهره بردیم.»

جانمی به طراحی‌هایی که برای نمایش صورت گرفته به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی آن اشاره کرد و افزود: «با توجه به این که قصه نمایش، کهن است، اما سعی کردم با استفاده از درآمیختن تکنیک‌های نمایش مدرن با نمایش‌های سنتی و کلاسیک، کار را پیش ببرم و هویت و فرهنگی را که از شهرمان (اصفهان) الهام گرفته‌ایم، وارد داستان نمایش کنیم.»

                                                                 

او درباره تاثیر احیای جشنواره تئاتر منطقه‌ای بر کیفیت آثار جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گفت: «خوشحالیم که جشنواره تئاتر منطقه‌ای بعد از سال‌ها احیا شده است. وجود چنین جشنواره‌هایی باعث پررونق شدن تئاتر در کشور می‌شود. حضور ارگان‌هایی مانند شهرداری و سایر نهادهای مرتبط نیز به رشد و بالندگی تئاتر کمک بسیار زیادی می‌کند و باعث می‌شود گروه‌های تئاتری با انگیزه و آمادگی بیشتری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت کنند. باید این حضور همگانی را به فال نیک بگیریم.»

مائده وحید، ویدا موسوی، مهتاب کاظمی، امین پناهی، رضا توکلی، آیدا کلثومی، فریماه خلیلی، منصوره سلطانی، نگین صرامی، مائده ابراهیمی فخاری، نیلوفر قائم مقام، الهه عسکری، مهنوش امیری و حبیب‌الله خدادادی موسیری، بازیگران این نمایش هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

مجتبی خلیلی: «اشرف مخلوقات»، روایت محیط‌زیست از زبان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

مجتبی خلیلی: «اشرف مخلوقات»، روایت محیط‌زیست از زبان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان است

مجتبی خلیلی، کارگردان نمایش خیابانی «اشرف مخلوقات» مضمون اثر خود را روایت محیط‌زیست از زبان یک گوزن به عنوان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان دانست.

|

با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد
با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد

هیئت انتخاب بخش تازه های فجر پس از بررسی آثار متقاضی نام هفت اثر را بعنوان راه یافته گان به این رویداد اعلام نمودند این در حالی ست که نام یک اثر از اصفهان در بین اثار اعلام شده به چشن میخورد

|

نظرات کاربران