در حال بارگذاری ...
هم‌زمان با بازی در پروژه سینمایی «های‌پاور»

اتابک نادری به تماشای نمایش‌های اصفهان نشست

اتابک نادری از مدیران حوزه نمایش که پیش از این مسئولیت ریاست دفتر هماهنگی تئاتر استان ها را بر عهده داشت این روزها در یک پروژه سینمایی در اصفهان مشغول کار است و همین امر فرصتی را فراهم ساخت تا بتواند تماشاگر نمایش های در حال اجرا در تالار هنر اصفهان باشد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان، هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی طی سال‌های اخیر مدیران  زیادی را در جایگاه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ به خود دیده‌اند که هرکدام از آن‌ها به‌نوبه خود تمامی تلاش خود را در جهت اعتلای هنر نمایش انجام داده‌اند اما تئاتر در انسان‌ها از دیرباز با توجه به نوع نگاه و برخورد سلیقه مسئولان، فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را به خود دیده است. در میان مدیران و مسئولینی که به‌طور مستقیم با تئاتر استان‌ها سر و کار داشته‌اند اتابک نادری را می‌توان از مدیران دغدغه‌مندی دانست که هنرمندان تئاتر استان‌ها از احترام و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

اتابک نادری که این طی سال‌های اخیر بیشتر تمرکز خود را در حوزه تصویر به‌ویژه سینما گذاشته است این روزها در اصفهان مشغول بازی در نقش (شهید ستاری) در سینمایی «های پاور» است... این حضور فرصتی  را فراهم ساخت تا با تعدادی از هنرمندان اصفهان به تماشای نمایش‌های «چراغی در میان مه» به کارگردانی محمدجواد صرامی و «اپرا تئاتر لیلی و مجنون» به کارگردانی عرشیا شفیعیون بنشیند و در محل تالار هنر اصفهان با مدیران این مجموعه و اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش این دفتر دیدار و گفتگو کند در این نشست که حمید شهرانی کارشناس هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و هادی عسگری، محمد ترابی و احسان جانمی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان و محمدجواد صرامی از فعالین تئاتر استان نیز حضور داشتند پیرامون مسائل مختلفی در حوزه نمایش بحث و تبادل‌نظر گردید رئیس اسبق دفتر هماهنگی تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی پیرامون انجمن‌های نمایش و ساختار آن اظهار داشت: انجمن‌های نمایش با اساسنامه و ساختار جدیدی که در حال شکل‌گیری هستند و به‌عنوان یک مؤسسه به ثبت می‌رسند می‌توانند بیش‌ازپیش مثمر ثمر ظاهر شوند. در این ساختار انجمن‌ها فرصت‌های بیشتری جهت شناسایی و کسب منابع مالی در اختیاردارند و به لحاظ قانونی دستشان باز‌تر از قبل است می‌توانند گام‌های اساسی را در جهت رفع مشکلات معیشتی هنرمندان تئاتر بردارند. انجمن‌ها در شکل و ظاهر قبلی فقط از طریق مرکز هنرهای نمایشی ارتزاق می‌شدند و مرکز هنرهای نمایشی با بودجه محدودی که در اختیار داشت نمی‌توانست آنچه نیاز واقعی هنرمندان تئاتر است را به انجمن‌ها تزریق کند.

نادری افزود شناسایی و ارتباط با نهادها و سازمان‌های که می‌توانند از لحاظ مالی حمایتگر حوزه نمایش باشند از وظایف اساسی انجمن‌ها هست.

اتابک نادری اظهار داشت اساساً یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات تئاتر در استان‌ها این است که متولی اصلی و نهاد اصلی که مسئول و وظیفه حمایت از تئاتر در استان‌ها را دارد مشخص نیست ادارات کل با منابع و بودجه بسیار محدودی که دارند نمی‌توانند هنرمندان تئاتر استان‌ها را آن‌چنان‌که بایدوشاید مورد حمایت قرار دهند. نبود سالن‌های تئاتر، عدم بودجه کافی، مشکلات معیشتی و... این‌ها معضلاتی هستند که از دیرباز و از گذشته گریبان گیر تئاتر استان‌ها بوده و هست باور بنده بر این است و تاریخ نشان داده در تئاتر استان‌ها ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باوجود منابع و حمایت‌های کافی می‌توانند به فعل تبدیل شوند و شاهد حضور درخشان هنرمندان استانی باشیم همان‌گونه که قبلاً هم شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: اما تا زمانی که حوزه تئاتر در استان‌ها ساختار مند و نظام‌مند نشود و برای آن برنامه‌ریزی صورت نگیرد هنرمندان تئاتر سرگردان خواهند ماند و تولید که اصلی‌ترین جریان نمایش هست کم خواهد شد و هنرمندان تئاتر یکی‌یکی به پایتخت مهاجرت می‌کنند، سالن‌های نمایش خالی می‌ماند و صاحبان آن چاره‌ای جز واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی ندارند.

 

 




نظرات کاربران