در حال بارگذاری ...
باحمایت دفتر تخصصی تئاتر (تالار هنر) وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

«عجله نکن سنجاقک» در بوستان کودک روی صحنه خواهد بود

باحمایت دفتر تخصصی تئاتر( تالار هنر) وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نمایش «عجله نکن سنجاقک» به کارگردانی حسن وحید دستجردی از تاریخ هفدهم تا سی ام اردیبهشت ماه در اصفهان روی صحنه خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان، با همکاری دفتر تخصصی تئاتر (تالار هنر) وابسته به سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی استان اصفهان و گروه نمایشی نقش هنر اصفهان نمایش« عجله نکن سنجاقک»  از تاریخ ۱۷ تا ۳۰ اردیبهشت، ساعت ۱۸ در خانه کودک، واقع شده در حدفاصل سی‌وسه‌پل تا پل آذر (بوستان کودک) روی صحنه خواهد بود. 
بنابر این گزارش و به نقل از انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان نمایش «عجله نکن سنجاقک» به کارگردانی  حسن وحید دستجردی، و نویسندگی امیر بهبود نیا تولید شده است
بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش میکنند عبارتند از: 
نسرین ابراهیمی، مهتاب مانیان، آلا دهقانی، ملیحه کرمی، سحر حیدری، آرمینا اسماعیلی، پونه فریدزاده، مهشید علیرضایی، مارال توکلی، عادل بنایان، پوریا مهدوی 
حسن وحید دستجردی کارگردان این نمایش در گفتگویی کوتاه که با خبرنگار ایران تئاتر انجام داد اظهار داشت: 
این نمایش روایتی ست از  کم‌رنگ شدن عواطف آدم‌ها. در این تئاتر حشره‌هایی، در کنار یکدیگر جمع میشوند و یک پرسش کلیدی را مطرح میکنند و آن اینکه چرا انسان‌ها به نقطه‌ای از بی‌مهری رسیده‌اند که حتی برای یکدیگر آرزوی مرگ می‌کنند.
کارگردان نمایش «عجله نکن  سنجاقک» افزود: 
  این نمایش آخرین ساخته گروه «نقش هنر اصفهان» است. ما پیش از این، نمایش‌های «از مکتب تا مدرسه» ، «پهلوان مهربان» از نوشته های محمدرضا رهبری و «آسمان آفتابی شد» به نویسندگی امیر بهبودنیا را روی صحنه برده ایم.  
 
او با توضیح اینکه دراماتورژی «تئاتر عجله نکن سنجاقک» برعهده فرشته شاه‌بندری یکی از مدیران و فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان بوده است افزود: 
 «عجله نکن سنجاقک» قرار بوده قبل از کرونا و در حدود سه سال پیش اجرا شود، ولی متأسفانه کرونا ضربه‌های مهلکی به گروه‌های نمایشی وارد کرد که این گروه هم مستثنا نبود. البته هنر تئاتر اصفهان این روزها به خوبی در جریان است و مسئولان این عرصه هم حمایتگر تولیدات هستند. گرچه برخی همکاران نارضایتی دارند اما این گروه سعی کرده تا خود را درگیر حواشی نکند و ارتباط خوبی با مردم و مسئولان داشته باشد تا به اهداف و نظراتی که همه به آن می‌اندیشند، دست پیدا کند
کارگردان این اثربا اشاره به علاقه خود مبنی بر استفاده از موضوعات روزمره اخلاقی و انسانی هدف خود از ساخت و طراحی این نمایش را ایجاد رشد در جامعه امروزی و پرداختن به مسائلی که کودکان و نوجوانان در آن به آموزش نیاز دارند عنوان نمود.
این گارگردان پیش از این، نمایش‌های « ارتفاع ، صبرا، خرگوش سفید با چشمهای قرمز، آسمان آفتابی شو، از مکتب تا مدرسه، ملک جمشید، پهلوان مهربان و آقای فلانی را نیز در کارنامه خود دارد .
وی در ادامه با اشاره به  مدت زمان 60 دقیقه ای اجرای اثر عنوان کرد این نمایش قبلا هیچ اجرایی نه در اصفهان و نه در هیچ کجای کشور نداشته است و نمایشی است با سبکی خاص و تلاش شده  از میزان ، دکور و تم جدیدتری در رنگ و لباس استفاده شود.




نظرات کاربران