در حال بارگذاری ...
اجرای نخستین نمایش در سال 1400

احسان جانمی با «بیداری به وقت خون» در تالار هنر اصفهان

نمایش «نیداری به‌وقت خون» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی با همت تالار هنر از ۲۶ اردیبهشت تا ۷ خردادماه، هر روز رأس ساعت ۱۸:۴۵ در سالن نقش جهان تالار هنر اصفهان میزبان علاقمندان هنر نمایش است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان، نمایش  «بیداری به‌وقت خون»، به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی بعنوان یکصدو ششمین  تولید گروه نمایشی کاوش، نخستین تئاتری است که در سال ۱۴۰۰ در سالن بزرگ تالار هنر اصفهان اجرا می‌شود.

این نمایش با همت تالار هنر (دفتر تخصصی هنرهای نمایشی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) از روز ۲۶ اردیبهشت تا 7 خردادماه، هر روز رأس ساعت ۱۸:۴۵ در سالن نقش جهان تالار هنر اصفهان روی صحنه می رود.

نمایش  «بیداری به وقت خون» سال گذشته با درخشش در جشنواره های مقاومت و استانی اصفهان بعنوان نماینده تئاتر اصفهان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد. 

احسان جانمی که یکی از فعالین و پر کارترین کارگردان‌های تئاتر اصفهان است او در گفتگو با ایران تئاتر درباه نمایش جدید خود گفت: حاصل زیست من به عنوان یک هنرمند در اصفهان، نمایشنامه «بیداری به وقت خون» شد.

جانمی افزود: سعی کردم برشی از تاریخ معاصر اصفهان که نزدیک به 100 سال پیش رخ داد را با مدیوم نمایش به صحنه ببرم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: خاطرم هست که وقتی استاندار اصفهان در مراسم بزرگداشت حسن کسایی از او پرسید چه خواسته‌ای دارید؟ او جواب داد که آرزو دارم هیچ‌وقت زاینده‌رود خشک نشود و همیشه آب در آن جاری باشد، چرا که اگر توانسته‌ام آهنگی بسازم به خاطر وجود زاینده‌رود بوده است. من در حد استاد کسایی نیستم، اما با صدای بلند اعلام می‌کنم که اگر چیزی نوشته‌ام در کنار زاینده‌رود و به خاطر زاینده‌رود بوده است.

به گفته این کارگردان تئاتر، یکی از نقاط قوت تئاتر «بیداری به‌وقت خون» استفاده از لهجه اصفهانی است و مخاطبانی که همواره این لهجه را توأم با کارهای طنزآمیز دیده‌اند، این بار می‌توانند شاهد باشند که یک اصفهانی، چطور می‌تواند تراژدی بسازد.

او همچنین تصریح کرد: برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کادر بلک باکس روی صحنه سالن اصلی ایجاد شده تا فضا بزرگ‌تر شود و مخاطبان با خیال آسوده بتوانند شاهد اجرا باشند.

رسول هنرمند، الهام زنجانی، رادنوش مقدم، مائده وحید، محسن احمدی نیک، امین پناهی، حسین نصر اصفهانی، مسعود یزدانبخش، رضا توکلی، مسعود منصوری، مهدی حق شناس، مهدی هادیان، متین استاد، شریف معمار و محمد امین مطوری بازیگران نمایش «بیداری به وقت خون» هستند.

علاقه‌مندان برای تماشای تئاتر «بیداری به‌وقت خون» می‌توانند با تهیه بلیت از سایت گیشه هشت، از ۲۶ اردیبهشت تا هفتم خرداد ماه، هر روز رأس ساعت ۱۸:۴۵ به سالن نقش جهان تالار هنر اصفهان مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد
با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد

هیئت انتخاب بخش تازه های فجر پس از بررسی آثار متقاضی نام هفت اثر را بعنوان راه یافته گان به این رویداد اعلام نمودند این در حالی ست که نام یک اثر از اصفهان در بین اثار اعلام شده به چشن میخورد

|

نظرات کاربران