در حال بارگذاری ...
محمد ترابی ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان

سلامت جسم و روح گروه اجرایی با هیچ قیمتی قابل معامله نیست

محمد ترابی ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان در گفتگو با تئاتر اصفهان اظهار داشت : با توجه به شروع مجدد فعالیت‌های نمایشی در استان، اقدام در جهت حل اصلی ترین دغدغه گروه‌های نمایشی در دستور کار قرار هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان قرار گرفت

به گزارش  خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان، محمد ترابی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان گفت: با توجه به شروع مجدد فعالیت‌های نمایشی در استان، اقدام در جهت حل اصلی ترین دغدغه گروه‌های نمایشی در دستور کار قرار هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان قرار گرفت.
وی در این رابطه افزود : متاسفانه نبود محل تمرین برای گروه‌های نمایشی تبدیل به یک مشکل اساسی شده است و اکثر گروه‌های نمایشی در حالی که مراحل پیش تولید و اولیه خود را پشت سر گذاشته اند به دلیل نداشتن مکانی مناسب جهت تمرین عملا متوقف شده اند.
ترابی گفت : در جلسه اخیر هیئت مدیره انجمن نمایش این مسئله به دقت مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا با مطالعات صورت گرفته به لیستی از اماکن فرهنگی، هنری رسیدیم که می‌تواند کمک شایانی در حل این نقیصه باشد. اقدام بعدی ما مذاکره با صاحبان اصلی این اماکن میباشد که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم و سالن‌هایی را در اختیار بگیریم و بتوانیم آنها را در اختیار گروه‌های نمایشی قرار دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت : خوشبختانه مراحل بازسازی تالار هنر به اتمام رسیده که این موضوع نوید روزهای خوبی را برای اهالی تئاتر دارد. تالار هنر با داشتن دو سالن اجرا مجهز و چند پلاتو تمرین می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را مرتفع کند همانگونه که قبلا این کار را انجام داده است
ترابی در رابطه با سازو کارها و دستورالعمل‌های اتخاذ شده در رابطه با شروع فعالیت‌های نمایشی اظهار داشت:
بازگشت به شرایط قبل از کرونا و رسیدن به فضای مطلوب اجرایی بی شک به سادگی و در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نمی‌باشد. در حال حاضر ما در برابر یک سری از دستور العملهایی قرار گرفته ایم که بی شک اتخاذ آنها در جهت سلامت گروه‌های نمایشی و تماشاگران بوده است و رعایت و انجام آنها لازم و بایا ست اما در مقابل این شرایط وضعیت گروه‌های نمایشی و اینکه آیا در چنین شرایطی گروه تولید و اجرا را به صلاح می‌داند یا خیر، چیزیست که در آینده باید دید.
به هر حال تولید یک اثر نمایشی در وضعیت فعلی و با هزینه های موجود تصمیم مهمی است که گروه‌های نمایشی باید اتخاذ کنند
مسائل مهمی که در حال حاضر پیش روی ماست همچون
میزان استقبال تماشاگران در روزهای نخست، استفاده از ظرفیت 50 درصدی سالن، دستورالعمل‌های ایمنی در رابطه با سالن‌های نمایش و...
همه اینها مسائلی ست که به راحتی نمی‌توان با آن روبرو شد ولی نظر شخصی بنده بر این است که سلامت جان و روح گروه اجرایی و تماشاگران مهمترین و اصلی ترین مسئله پیش روست.




نظرات کاربران