در حال بارگذاری ...
به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

یادداشت هادی عسکری عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان ، به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هادی عسکری عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان ، و رییس کانون کارگردانان شهرستان شاهین شهر در یادداشتی روز ملی هنرهای نمایشی را به همه هنرمندان تئاتر کشور به ویژه هنرمندان تئاتر اصفهان تبریک گفت

به گزارش تئاتر اصفهان ، هادی عسکری عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان و رییس کانون کارگردانان شهرستان شاهین شهر در یادداشتی روز ملی هنرهای نمایشی را به همه هنرمندان تئاتر کشور به ویژه هنرمندان تئاتر اصفهان تبریک گفت، در این یادداشت آمده‌است:

آنجا که در کور سوی تاریک صحنه ،امید به انتظار نشسته است، تئاتر جلوه گری میکند و با طنازی این تاریکی را نور میبخشد.


این هنر، هنر گفتگوست، گفتگویی به کیمیای کلمه.
این جهد بی مزد، رسالتش پرورش اندیشه است و
 ره یافتش شور وشعور جمعی.

و امروز؛
مبارکمان باشد و مبارکتان باشد چرا که ؛
در هفتمین یوم از عطر افشانی شکوفه ها، چه شاعرانه تقارن یافته است روز ملی هنرهای نمایشی با این روز از این عید  کهن، و به معجزه همین، لحن ولهجه  جان میگیرد و نهاد نا آرام و پر اضطراب آدمی را نوشداروست،  آدمی که روز به روز تنهاتر میشود.

 

باور ما بر این است که صحنه تئاتر جای بردو باخت نیست، کشاکش متعالی رشد خرد و اندیشه است، غریبه در خود راه نمیدهد، دید وسیع میخواهد   ودردمند،  پشتک و  واروهای بی دغدغه را بر نمی تابد و پس میزند، پس بیاییم یکبار دیگر هم قسم شده حال که گام در این عرصه قدسی نهاده ایم  از قافله  عقب نمانیم با همت والای خود این باوفاترین هنر جهان را به سرمنزل متعالی اش برسانیم. هنری که معصوم است و واقعیتها را بازنمایی میکند، و چه زیباست ظرافت هنرمندانه ای که با توان اندیشه، و با خلاقیت ذهن و تجربه به جاودانگی برسد.

 

امید داریم در پرتو تلاش ارزشمند،جستجوگر و دغدغه مند برای نیل به افق هاو چشم اندازهای تازه برای این هنر معصوم کوشاتر باشیم و در بهار بعدی به شکوفایی و بالندگی امروز در پرتو این مساعی ببالیم.


هادی عسکری_ هفتم فروردین نود و هشت




مطالب مرتبط

با برگزاری  آیئن اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

معرفی سه اثر منتخب سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان
با برگزاری آیئن اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

معرفی سه اثر منتخب سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

با برگزاری آیئن اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان ضمن اعلام برگزیدگان در هر بخش، سه اثر به عنوان منتخبین این رویداد به جشنواره منطقه ای معرفی شدند

|

نظرات کاربران