در حال بارگذاری ...

«عروسی» در سالن استاد فرشچیان

نمایش «عروسی» نوشته ی نیکلای واسیلیویچ گوگول در سالن اصلی مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان روی صحنه است.

به گزارش تئاتر اصفهان، نمایشنامه «عروسی»، نوشته ى نیکلاى واسیلیویچ گوگول  به ترجمه دکتر آبتین گلکار است  وکارگردانى آن را  بیژن قدوسى به عهده دارد.

نمایشنامه «عروسی» مانند دیگر نمایشنامه هاى کمدى نیکلاى گوگول یک کمدى روسى و با ساختار کمدى انتقادى نگارش گردیده ، کمدى روسى بیشتر یکجور کمدى لبخند است و قصه محور  ، سعى در قهقهه زدن مخاطب خود نداشته و ندارد .

در نمایشنامه عروسی چند خواستگار برای آنکه خود را در دل دختر دم بخت جا کنند ‌و در همان حال‌، سایر رقیبان را از چشم او بیندازند‌، به انواع و اقسام حیله‌ها و ترفند‌ها متوسل می‌شوند‌.

گوگول در این نمایشنامه کاستی‌هایی را در شخصیت هر یک از قهرمانان اثر گنجاده است و با نمایش و گاه بزرگ‌نمایی این کاستی ها و واداشتن ما به خندیدن به آنها‌، توجه ما را به احتمال وجود همین عیوب در خودمان بر می‌انگیزد‌. اوج نگاه تیز ا‌نتقادی طنز شاد و نیش‌دار‌،اغراق و کاریکاتورسازی ادبی و سایر ویژگی‌های شاخص هنر گوگول در این نمایشنامه قابل مشا‌هده است.

گوگول بنیان‌گذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسی و یکی از بزرگترین طنزپردازان جهان است.

نتیجه پایانى این تئاتر با توجه به شرایط اقتصادى کنونى در یک جمله  " ازدواج بدون عشق محکوم به نابودیست" است.

در این تئاتر که با تلفیق رئال و سورئال در زمان کلاسیک آماده اجرا شده هنرمندانی همچون : حسن جویره ، محمد وزیرى فر  ، مهدى تقى پور ، مصطفى بیگدلى ، قادر طباطبایى زواره ، رامین ربیعى  و .... حضور دارند و رهام بحیرائى مشاور پروژه و تهیه کنندگان : زنده یاد حمید محمدى و منا سالارى هستند.

 

تئاتر کمدى «عروسی» از  ٩ آذر الى ٨ دى در سالن اصلى مجموعه فرهنگى هنرى استاد فرشچیان هرشب ساعت ١٩ اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران