در حال بارگذاری ...

نمایش «روایت یک خاک بی‌نشان» در فریدن به روی صحنه می رود

نمایش «روایت یک خاک بی نشان» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا قاسمی کاری از گروه نمایش سکوت صحنه از تاریخ ۲۸ شهریور ماه لغایت ۵ مهرماه ۱۳۹۶ در سالن سینما فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن به روی صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر اصفهان،  به نقل از حمیدرضا قاسمی کارگردان نمایش«روایت یک خاک بی نشان» این نمایش با دیدی به روز و نه در قالب کلیشه، با موضوع دفاع مقدس به برخی مشکلات امروزی خانواده های شهیدان دوران جنگ تا کنون پرداخته و برای بیان هدف خود از دریچۀ موضوع ناب و کارنشدۀ پیام رسانان دوران جنگ تحمیلی استفاده کرده است.

 

وی افزود روایت یک خاک بی نشان برگرفته از واقعیت های دوران هشت سال دفاع مقدس است. داستان این نمایش درباره ی یک پیام رسان دوران جنگ است که در همان دوران به شهادت می رسد و مفقودالاثر می گردد و تنها یک دفترچه با تعدادی آدرس و تاریخ از خانواده ی شهیدان از خود به جا می گذارد. افرادی مأموریت دارند تا از طریق اطلاعات داخل دفترچه به نام و نشانی از این شهید گم نام دست پیدا کنند و ....

 

حمیدرضا قاسمی در ادامه تصریح کرد این نمایش مشتمل بر ۱۳ اپیزود جداگانه است که هر کدام در راستای خط سیر مشترکی در حرکت هستند و با انتخاب شیوۀ اجرایی بلک باکس و با توانایی اجرای صحنه ای است.

 

امین فروزان، حمیدرضا قاسمی و مریم جوزقیان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. همچنین الهام فروزان، رسول منتظری، علیرضا دیدبان، مهدی عباسی و پریسا توکلی از عوامل اجرایی این اثر هستند .

 

گفتنی است، نمایش «روایت یک خاک بی نشان» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا قاسمی که روزهای پایانی شهریور در سالن سینما فرهنگ شهرستان فریدن روی صحنه رفته بود و اکنون اجرای خود را برای روزهای ۴ و ۵ مهرماه تمدید کرده است.

 

علاقمندان برای دیدن این نمایش می توانند سه شنبه و چهارشنبه، ۴ و ۵ مهرماه  ساعت ۱۶:۳۰ به سالن سینما فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن مراجعه فرمایند .
 




نظرات کاربران