در حال بارگذاری ...

نمایش خیابانی «بمبک» در سومین جشنواره تئاتر کوثر نطنز اجرا شد

نمایش خیابانی «بمبک» به نویسندگی و کارگردانی نورا لک توسط گروه تئاتر چهرک در تاریخ ۵ مردادماه ۱۳۹۶ در بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر کوثر نطنز به اجرا در آمد.

به گزارش تئاتر اصفهان و به نقل از نورا لک کارگردان نمایش خیابانی بمبک این نمایش در تاریخ 5 مردادماه 1396 ساعت 19:15 دقیقه در میان شهروندان هنر دوست شهرستان نطنز در بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر کوثر نطنز اجرا شد.

 

نورا لک در رابطه با این نمایش که در ژانر دفاع مقدس است و رشادت ها و جانفشانی رزمندگان و غواصان جنگ هشت ساله علیه ایران را به تصویر می کشد داستان زنی را نقل می کند که آشفته حال و سراسیمه به دنبال جوانی می دود که لباس غواصی و یک تنگ ماهی در دست دارد. زن مدام از تماشاگران درخواست می کند جوان را که گویی پسراوست را گرفته و تحویل او بدهند. جوان امتناع می کند و دلیل می آورد که ماهی ست؛ باله دارد، آبشش دارد و اگر داخل آب نباشد می میرد. زن گذشته ی پسر را برای تماشاگران تعریف می کند که در اروند شنا می کرده تا اینکه جنگ آغاز می شود و پسرش مجبور می شود به جنگ برود. او جوان است و فرمانده اجازه نمی دهد به دل آب بزند، پسر می گوید نسل در نسل او غواص بوده اند او از عملیاتی می گوید که لو رفته است و تمام غواص ها را که همانند بمبک های اروند بوده اند را به خاک و خون می کشند و یا تعدادی را دست بسته زنده زنده چال می کنند ...
این اتفاقات همه در خیال زن اتفاق می افتد. زن سنج می زند و می گوید پسرش هدیه ای بود که اروند گرفت و پس نداد.

 

نورا لک تصریح کرد این نمایش که پیش از این در جشنواره های استانی راست قامتان و شاهد حضور داشته موفق به کسب جوائز متعددی از جمله کارگردانی اول، بازیگری مرد اول، بازیگری اول زن نویسندگی اول شده است .


فرخنده برفی دریایی، رضا ملکی بازیگران این نمایش هستند همچنین عباس آصفی: دستیار کارگردان و پریسا آقایی ، علیرضا آقایی، پرستو دریایی، فرزاد دریایی، نجمه مهرابی، سیدابوالفضل مرتضوی، یونس کرمی از دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند . 

 

سومین جشنواره استانی کوثر در بخش های تئاتر صحنه ای، کودک، بزرگسال و خیابانی به مدت سه روز  ۴ تا ۷ مرداد ماه در فرهنگسرای کوثر برگزار شد .
 




نظرات کاربران