در حال بارگذاری ...

نمایش کمدی ولیمه در سالن سینما فرهنگیان اصفهان به روی صحنه می رود

نمایش کمدی موزیکال ولیمه به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی عمادی و هادی کیانی از یکم تا بیستم فروردین ماه ۱۳۹۶ در سالن سینما فرهنگیان اصفهان به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر اصفهان با آغاز سال نو نمایش کمدی " ولیمه " به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی عمادی وهادی کیانی به روی صحنه می رود. حسینعلی عمادی کارگردان این نمایش در رابطه با موضوع و خلاصه نمایش می گوید: پادشاهی به همراه دو وزیرش با ظاهری مبدل در شهر در حال تفرج هستند که از قضا به خانه ی پیر زنی به نام خاله خانوم برخورد می کنند که در حال دادن ولیمه به مردم است و هر شب در منزلش مراسم شادی برپا می کند سلطان با کمی دقت متوجه می شود که این زن همان عشق دیرین اوست که در زمان جوانی به خواستگاری او جواب منفی داده لذا بر آن می شود که مراسم جشن هرشبی او را برهم بزند و وزرا پیشنهاد می دهند که اگر شغل قالی بافی را در شهر ممنوع اعلام کنیم خاله خانوم هم از کار بی کار می شود واز به دست آوردن پول بی بهره می ماند . سلطان از این پیشنهاد استقبال می کند ودستور میدهد که شغل قالی بافی راممنوع کنند. خلاصه خاله خانوم هم از فردا به سراغ شغل دیگری می رود و دوباره سلطان آن شغل را هم ممنوع میکند تا آن که سلطان در یکی از شغلها دستور دستگیری خاله را صادر می کند و میخواهد او را بکشد که وزرا مانع میشوند ومیگویند باید او را با ترفندی روزی هزار بار کشت و نقشه میکشند که او را جلاد دربار بگذارند تا به او حقوق ندهند وتا دیر وقت در دربار نگهش دارند تا نتواند مراسم ولیمه هر شبی را برگزار کند. خاله هم برای بدست آوردن خرج مراسمش شمشیر جلادی را میفروشد و بجای آن در غلاف شمشیر چوب میگذارد. سلطان که متوجه میشود در شهر اعلام میکند که یکی از وزرایش به او خیانت کرده استپ، و قصد کشتنش را دارد همه در میدان شهر جمع میشوند و از خاله جلاد میخواهند که سر وزیر را بزند خاله بازیرکی به مردم میگوید من دعایی می کنم و شما آمین بگویید وبعد سر جلاد را میزنم ودعایم از این قرار است که اگر این وزیر گنه کار است شمشیر من تیز تر از قبل شود ولی اگر بی گناه است شمشیرم تبدیل به چوب شود و در نهایت شمشیر چوبی را از غلاف بیرون می کشد مردم  تعجب میکنند سلطان هم به خاله میگوید هر جور خواستم در رزق و روزی ات را ببندم تو جور دیگری این در را باز کردی خاله در جواب می گوید من باز نکردم وهمه ی در ها را خدا به روی من باز کرد چون رزاق اوست نه هیچ کس دیگر

 

حسینعلی عمادی افزود این نمایش در قالب نمایش های شادی آور ایرانی شکل گرفته ودر روایت آن از حرکات وترانه های فلکلور ایرانی بهره مند شده است به نوعی می توان نمایش ولیمه را وامدار نمایش های  روحوضی دانست و این نمایش بیشترین بهره را از تکنیک های  این فرم نمایشی گرفته است .

 

کارگردان این اثر می گوید : این اثر تا به حال بیش از ۳۵۰ سانس در پنج دوره  اجرا داشته که موفق به جذب حدود چهار صد هزار تماشاگر شده است به نوعی پر مخاطب ترین اثر نمایشی کشور محسوب می شود در این اثر نمایشی بیش از چهل نفر از هنرمندان پیشکسوت وجوان استان اصفهان مشغول به فعالیت و هنر نمایی هستند.

عمادی در آخر افزود طراحی حرکات این اثر را ، اصغر فریدی ماسوله انجام داده و ضربی خوانی و قصه گویی این نمایش ایرانی به عهده جواد انصافی بوده است.

مشاوران کارگردان این نمایش زنده یاد زاون قوکاسیان و دکتر محمدحسین ناصربخت هستند.

بازیگران این نمایش حسینعلی عمادی ، هادی کیانی ، مصطفی بهشتی ، سیاوش رحمتی ، حسینعلی کریمی و سعید الله یاری هستند.

همچنین ساخت موسیقی نمایش ولیمه را مجتبی صادقی و کامبیز جهانبخش عهده دار بوده و موسیقی صحنه را محمد باقرصاد و سیاوش رحمتی اجرا می کنند.

عکاسی این نمایش را میلاد نعلبندیان انجام داده است و حدود بیست نفر از هنرمندان استان اصفهان اداره صحنه و پشت صحنه را عهده دار داشته اند.

 

نمایش کمدی ، موزیکال ولیمه از یکم تا بیستم فروردین ماه 1396 هر روز در دو سانس ساعت 17 و 20 در سالن سینما فرهنگیان اصفهان واقع در خیابان حافظ به روی صحنه می رود .

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران