در حال بارگذاری ...

«عروسی خون» در تالار هنر برپا می‌شود

نمایشنامۀ «عروسی خون» به نویسندگی فدریکو گارسیا لورکا و کارگردانی سمیه سلیمی ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در تالار هنر اجراخوانی می شود.

به گزارش کاری کارگردان این نمایشنامه خوانی در گفتگو با سایت انجمن نمایش در مورد جزییات آن گفت: داستان «عروسی خون» در یکی از روستاهای اسپانیا رقم می خورد و در آن، پسر فقیری عاشق دختر پولداری می شود که پدری طماع دارد و با ازدواج آن ها مخالفت می کند. پسر، همسر دیگری اختیار می کند اما پس از مدتی که خود خبر ازدواج دختر مرد طماع را با پسری پولدار می شنود به خانۀ دختر می رود و هنگامی که بساط عروسی را می بیند با دختر قرار فرار می گذارند و...
سمیه سلیمی تصریح کرد: نمایش پر کشش «عروسی خون» در سه پرده و پراکنده در هفت صحنه است که داستان یک کینه توزی بین دو خانوادۀ داماد و خانوادۀ فیلیپس که خانوادۀ عروسند بیان می کند و نمایش از جایی شروع می شود که با وجود این کینه توزی، کسی که داماد انتخاب کرده نامزد سابق لئوناردو، پسر فقیر است و نمایش، تاکید بر سرنوشت و گریز ناپذیر بودن تقدیر دارد که یکی از مسائل مهم این تراژدی است و به طور خلاصه بیانگر سه تجربۀ اساسی بشر است، عشق، ازدواج و مرگ.
وی افزود: نقش خوانان این نمایش محدثه سوادکوهی، مژگان عبداللهی، واله پور عبدی، مسیح فولادگر، کیانا اکبریان، رومینا عظیمی، فرزاد جان نثاری، مهرداد موسوی و محمدرضا نداف هستند.
علاقمندان برای دیدن این اجراخوانی می توانند روزهای 16 و 17 اسفندماه، رأس ساعت 17 به تالار هنر مراجعه کنند.




نظرات کاربران