در حال بارگذاری ...
نوروز 96 برگزار می‌شود

اجرای ۲۴ نمایش صحنه‌ای و خیابانی در اصفهان

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان با بیان اینکه نوروز امسال شاهد اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی در سطح شهر اصفهان هستیم، گفت: ۲۰ نمایش خیابانی و ۴ نمایش صحنه‌ای از ابتدای فرودین ماه در اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش تئاتر اصفهان، هوشنگ جمشیدیان گفت: امسال نخستین سالی بود که 100 تئاتر در استان اصفهان به روی صحنه رفت و هم‌چنین انجمن هنرهای نمایشی به‌صورت شورایی فعالیت خود را آغاز کرد و سایت رسمی انجمن ایجاد شد.

او با بیان اینکه اکنون بیش از 2 هزار مخاطب علاقه‌مند در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر در اصفهان فعالیت می‌کنند، افزود: یکی از مشکلات اصلی گروه‌های نمایشی سالن‌های اجرا بود که امسال سالن هلال‌احمر، نگارستان امام خمینی(ره)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی، آموزش‌وپرورش، فرشچیان، تالار هنر و صائب به غیر از فضاهای روباز به ظرفیت فضاهای تئاتر  اصفهان اضافه شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان با بیان اینکه در سال جاری اقتصاد تئاتر پویاتر شده است، ادامه داد: اقتصاد هنر یک رویکرد است که با توجه به مشکلات اقتصادی که در سطح کلان وجود دارد، انجمن هنرهای نمایشی با در اختیار قرار دادن رایگان سالن‌های نمایش و پلاتو به گروه‌ها و برعهده گرفتن تبلیغات و پیام‌رسانی اخبار تئاتر‌ها، فضا را برای درآمدزایی گروه‌های نمایشی فراهم کرده است.

وی با اشاره به حضور سرآمدان هنر تئاتر بین‌المللی در اصفهان، گفت: با توجه به ارتباط شهرداری اصفهان با شهرهای خواهرخوانده رفت‌وآمدهایی در زمینه ارتباطات بین‌المللی حوزه تئاتر داشتیم اما حضور گروه‌های نمایشی در جشنواره تئاتر فجر و جشنواره‌های ملی، سنتی و آیینی و فرا استانی برای ما حائز اهمیت بود که امسال 4 گروه نمایشی از اصفهان در جشنواره تئاتر فجر و 13 گروه نیز در جشنواره‌های ملی و سنتی و آیینی فراستانی حضور داشتند.

جمشیدیان با بیان اینکه نوروز امسال شاهد اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی در سطح شهر اصفهان هستیم، گفت: 20 نمایش خیابانی و 4 نمایش صحنه‌ای از ابتدای فرودین ماه در اصفهان اجرا می‌شود.




نظرات کاربران