در حال بارگذاری ...

« قلی و ننه قلی» درتماشاخانه محلی بسته نگار روی صحنه رفت

نمایش شاد و موزیکال قلی و ننه قلی به نویسندگی و کارگردانی علیرضا خانی کاری از گروه تئاتر آفتاب و مهتاب ازتاریخ ۱۸ دیماه لغایت ۹ بهمن ماه سال جاری در تماشاخانه محلی بسته نگار به روی صحنه رفت .

به گزارش تئاتراصفهان، نمایش شاد و موزیکال قلی و ننه قلی، به سفارش مؤسسه فرهنگی هنری بسته نگار نوشته و کارگردانی شده است . نمایش قلی و ننه قلی داستان یک پسر روستایی است که پدرخود را از دست داده وخرج زندگیشان را مادرش با رختشویی و کلفتی بدست می آورد. قلی گاوی دارد که با او همیشه به بازیگوشی وشیطنت می پردازد و مادر که از کارهای قلی خسته و غمگین  شده به او پیشنهاد می کند که برای ادامه زندگی و تأمین مخارج زندگی بهتر است گاو را بفروشند. اما قلی ممانعت می کند وبرای این که مجبور به فروختن گاو نشوند به فکر پیدا کردن شغلی برای گاو می افتد . در ادامه داستان، گاو به قلی پیشنهاد می کند که اجازه دهد او آواز بخواند وازاین راه به پول و ثروت برسند اما صدای گاو باعث می شود همسایه قلی شکایت به ننه قلی بکند. مادر قلی هر دو را نصیحت می کند، قلی وننه قلی به فکر دیگری می افتند وگاو به قلی پیشنهاد می دهد که مثل مادر قلی رختشویی و کلفتی کند، قلی خوشحال شده وبه گاوش اجازه می دهد اول این کار را با لباس و ظرف خودشان امتحان کند. گاو شروع به شستن می کند وتمام ظرف ها را می شکند، خانه به هم ریخته می شود و مادر قلی با این وضعیت گریه کنان از خانه می رود. قلی ناراحت از این کار به پیش مش رجب می رود تا گاوش را به او بفروشد. مش رجب گاو را می بیند اما چون پولی برای خرید ندارد پیشنهاد می کند تا گاو را به قصاب بفروشند، اما قلی به مش  رجب  می گوید به این خاطر گاو را به تو می فروشم که گاهی بتوانم گاو را ببینم . مش رجب پیشنهاد می دهد تا گاوی وقلی به مزرعه او بروند وکار کنند ومزد بگیرند واینکه آنها می توانند دیوار طویله بین خانه قلی ومش رجب را خراب کرده وطویله را یکی کنند و گاو مش رجب با گاو قلی عروسی کنند و برای آنها گوساله به دنیا بیاورند . در نهایت قلی قبول کرده وعروسی دوگاو به پا می شود.

 

علیرضا خانی شیوه و سبک اجرایی این نمایش را تلفیقی از رئال وفانتزی کودکانه بیان می کند .

 

فرهاد نجومی، مسعود محمودی نژاد، نجمه مستأجران، حسین پناهی، الهام انصاری، محمد حسین عبدلی، بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند .

 

نمایش شاد و موزیکال قلی و ننه قلی ازتاریخ ۱۸ دیماه لغایت ۹ بهمن ماه در تماشاخانه محلی بسته نگار واقع درخانه اصفهان، خیابان گلخانه، سه راهی ماه فرخی، مؤسسه فرهنگی هنری بسته نگارسپاهان به روی صحنه می رود .




نظرات کاربران