در حال بارگذاری ...

نمایش صندوق بازی در بخش فضای باز جشنواره تئاتر عروسکی راه یافت

نمایش صندوق بازی به نویسندگی و کارگردانی امید اجاقی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک به اجرا در می‌آید. این جشنواره از اول تا هفتم شهریور ماه سال جاری به دبیری مرضیه برومند برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتر اصفهان و به نقل از امید اجاقی کارگردان این نمایش، گروه هنری بازی بازی نمایش اصفهان در راستای فعالیتهای هنری خود در صدد است که نگاهی به نمایشهای آیینی وسنتی داشته باشد ودر این راستا امسال با نمایش سنتی صندوق بازی در فضای باز شانزدهمین جشنواره بین الملی نمایش عروسکی تهران حضور دارد و هدف شناساندن اینگونه نمایشها به مخاطب است نمایش صندوق بازی از متن اقشار مختلف اجتماع بر خواسته وهمواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته است ودر همین راستا اجراهای عمومی می تواند برای نمایش صندوق بازی تولد دوباره ای باشد وحتی این انگیزه رابه هنرمندان بدهد تا باقدرت بیشتری در عرصه نمایش صندوق بازی ظاهر شود .
امید اجاقی در باره شیوه اجرایی این اثر گفت : نمایش صندوق بازی ازنمایشهای سنتی ایران کهن است وازشیوه عروسک گردانی دست کشی وگاهی باطومی استفاده می شود وصندوق را مرشد (اوستا) هدایت و رهبری می کند و در واقع گرداننده اصلی قصه بین خود وعروسکهاست . 
وی در آخر ضمن تشکر و قدردانی از دوستان و همکارانی که او را صمیمانه یاری کردند افزود افسوس می خورم شهری به این بزرگی به نام اصفهان هنوزسالنی مختص به نمایشهای عروسکی و کودک ندارد وتنها امید گروه های تئاتر کودک به هنرسرای خورشید بود که سالیان سال حامی گروه های نمایشی کودک بوده که آن هم متاسفانه با کج اندیشی برخی از مسئولان و مدیران سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان  به نام مرکز تخصصی موسیقی درآمد امید به آنکه مسئولین عزیز و کوشا برنامه ای خاص برای نمایشهای عروسکی و کودک داشته باشند .
محمدخواجه اشتری به عنوان مرشد صندوق به ایفای نقش می پردازد و مجیدبیژنی ، زهراشیرعلیزاده ، فاطمه قاسمی ، فاطمه بابااحمدی از عروسک گردان های صندوق می باشند . دیگر عوامل این نمایش عبارتند از : الیاس سبزواری نوازنده تنبک،  نادرروشنی موسیقی و بازیگر، داودامینی نژاد دستیارکارگردان و حبیب ا...شفیعی طراح وساخت عروسک . 
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک از اول تا هفتم شهریور ماه سال جاری به دبیری مرضیه برومند برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران