در حال بارگذاری ...

نمایش« نی نی اخاذه» در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود

نمایش «نی نی اخاذه»، نوشته ی اسلاومیرمروژک نویسنده‌ی لهستانی و ترجمه ی داریوش مؤدبیان از نمایشنامه های چاپ شده در مجموعه ی طنزآوران جهان است که توسط مؤدبیان نیز اجراشده است . این نمایش به کارگردانی آوا حدادی، در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش تئاتر اصفهان، آوا حدادی کارگردان این اثر گفت: « نی نی اخاذه» روایت دنیای خشن انسان ها در زمانی نامعلوم ولی درآینده است.

آنجاکه پیشرفت علم منجربه تغییر ژنتیکی انسان ها می شود.

مروژک در آثارش به نوعی پیشگویی آینده را میکند ولی دراین اثر درقالب طنزی سیاه به آینده ی نسل انسان می پردازد. آنجایی که نسل بشر از کودکی توانایی و آگاهی یک انسان بالغ را داراست.

نی نی اخاذه بزرگترین گانگستر دنیا و دستیارش هر روز توسط پرستارهایشان به پارک آورده می شوند. پارکی که فضایی سورئال, غریب اما آشنا دارد. درفاصله ای که پرستارها برای آوردن شیر از پارک خارج می شوند جنایت آنها آغاز می شود وحوادث شکل می یابد... ودرپایان باحضور پلیس همه چیز بی جواب می‌ماند.

آوا حدادی افزود این نمایش فضایی سورئال و سیاه دارد، در دنیای این نمایش بچه ها خیلی تند و سریع رشد می کنند و کشفیات علمی روی رشدشان تاثیرگذاشته است و هرچه بزرگ تر می شوند از میزان احساسات و عواطف آنان کم می شود و تبدیل به انسان هایی تهی و بی هدف و مکانیکی می‌شوند.

شیوه ی اجرایی این اثر به سبک ابزورد و گروتسک, آمیخته با فانتزی است.

پرستارها نمادی از انسان های مکانیکی شده و بی روحی هستند که صرفا کارشان پرستاری ست و شبیه وسایل برقی نیازبه شارژ دارند و توسط کسی و ازجایی نامعلوم هدایت می‌شوند.

دراین نمایش آوا حدادی, امیرمحمد سروری, مهدی کریمی, محمد کلوشانی, شاهد صالح جعفری, محمدعرفان رحیم زاده, کیهان مرتضوی نسب, هانیه قاسمی, فاطمه حسینی وفاطمه کریمی نقش آفرینی میکنند.

امین قشقاییان دستیارکارگردان و فاطمه اسلامی منشی صحنه و میلاد شیاسی مدیر تولید این اثر هستند.

 این نمایش از تاریخ 29 تیر تا 12 مرداد 1395 ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه خواهد رفت.

 

 




نظرات کاربران