در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

مجتبی خلیلی: «اشرف مخلوقات»، روایت محیط‌زیست از زبان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان است

مجتبی خلیلی، کارگردان نمایش خیابانی «اشرف مخلوقات» مضمون اثر خود را روایت محیط‌زیست از زبان یک گوزن به عنوان تنها بازمانده جنگل‌های گیلان دانست.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری دانشجو، بخش خیابانی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 2 تا 12 بهمن در چهار بخش مسابقه تئاتر خیابانی ایران، ویژه غزه، هویت ملی و فراگیر بر اساس جدول منتشرشده شاهد اجرای 106 اثر خواهد بود.

در این بخش، مجتبی خلیلی از استان اصفهان با نمایش «اشرف مخلوقات» حضور دارد.

این هنرمند نمایش خود را روایتی از فضای زیست محیطی و رویکرد عوامل انسانی اثرگذار در تخریب محیط زیست می داند.

خلیلی درباره نمایش خود گفت: «این اثر به تنها گوزن بازمانده جنگل‌های گیلان می‌پردازد و از زاویه دید یک گوزن اتفاق‌هایی که در جنگل برای محیط‌زیست می‌افتد، روایت می‌شود.»

این هنرمند ادامه داد: «معرفی شهدای محیط زیست به عنوان تنها افرادی که می‌توانند از حیوانات دفاع کند اما خود در معرض آسیب قرار می‌گیرند هم در نمایش مورد توجه قرار گرفته است.»

خلیلی افزود: «از آنجایی که موضوع نمایش ما معرف جغرافیای خاص منطقه گیلان است، بنابراین بیشتر به دنبال استفاده از المان‌هایی بودیم که در آیین‌ها و سنت‌های گیلان وجود دارد.»

خلیلی، مدت زمان اجرای نمایش «اشرف مخلوقات» را 20 دقیقه اعلام کرد و خبر داد این اثر، سوم و چهارم بهمن ساعت 11 صبح در محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مترو تئاتر شهر و ساعت 18 روز چهارم بهمن در پهنه رودکی اجرا خواهد شد.

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد
با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد

هیئت انتخاب بخش تازه های فجر پس از بررسی آثار متقاضی نام هفت اثر را بعنوان راه یافته گان به این رویداد اعلام نمودند این در حالی ست که نام یک اثر از اصفهان در بین اثار اعلام شده به چشن میخورد

|

نظرات کاربران