در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در دومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی شهرزاد دانشگاه اصفهان

مناطق جنوبی سرزمینمان مملو از افسانه ها، آیین ها و اسطوره هاست

با نهایی شدن جدول اجراهای دومین دوره از جشنواره استانی نمایشنامه خوانی شهرزاد دانشگاه اصفهان،نام نمایش خونخواه بنده آب به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین خداوردیان از شاهین شهر به چشم میخورد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان با نهایی شدن جدول اجراهای دومین دوره از جشنواره استانی نمایشنامه خوانی شهرزاد دانشگاه اصفهان،نام نمایش خونخواه بنده آب به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین خداوردیان از شاهین شهر به چشم میخورد.
بنابر این گزارش و به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان امیرحسین خداوردیان در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان اظهار داشت:
در وهله اول تصمیم داشتم متنی را به نگارش در بیاورم که با کمک ان بتوانم برچسب همیشگی دفاع مقدس که روی پیشانی مناطق جنوب کشور است را بردارم.
تصمیم داشتم بگویم هنوز هم در جنوب کشور ما قصه است. افسانه و اسطوره است.
خداوردیان در ادامه اظهار داشت کوچه پس کوچه‌های جنوب کشور ما از دیرباز مملو از آیین‌ها و سنت هایی بوده که توانسته و می‌تواند جلوه بسیار خاصی به ادبیات مناطق جنوب کشور ببخشد هنوزم فکر می‌کنم که این منطقه‌های مظلوم حرف‌های زیادی در سینه برای گفتن دارند.
امیرحسین خداوردیان در ادامه افزود:
نمایشنامه‌ای داشتم به نام(بدریه)که نام روستایی بود در نزدیکی خرمشهر.
بدریه ماجرای کافه رستورانی بود که برای سود بیشتر گوشت غیر احشام به مشتریان میفروخت.
در نمایشنامه بدریه شخصیتی کر و لالی حضور داشت که پای راستش از زیر زانو قطع شده بود و همه او را به نام« گدا» می‌شناختند بعد از پایان نوشتن آن نمایش آنچنان شخصیت گدا را قوی و تاثیر گذار یافتم که تصمیم گرفتم او را وارد قصه‌ای دیگر کنم و تمام قصه‌های آن شخصیت را در محور اسطوره‌ها و افسانه‌های سرزمینهای جنوبی بنویسم و نتیجه آن قصه عبدالحمید شد که با مادرش گرفتار اعتقادات و خرافات محلی‌های روستای« رگبه» میشوند.
«خون خواه بنده آب» مرزی است میان اعتقادات و خرافات،افسانه و اسطوره.
بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند عبارتنداز:
محمد علی(بابک)فاتحی
عرفان نجفی سولاری
نادیا شریعتی جونی
امیرحسین خداوردیان 

دستیار کارگردان 
ماهان بخشی درزی محله

.




نظرات کاربران