در حال بارگذاری ...
سعید امامی دبیر سومین دوره خبرداد:

معرفی هیئت داوران بخش‌های مختلف جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی«خندستان»

دبیر سومین جایزه نمایشنامه نویسی کمدی خنده دار اصفهان از انتخاب و معرفی هیئت انتخاب و هیئت داوران بخش های مختلف این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اصفهان، سعید امامی دبیر سومین جایزه خندستان گفت:در حال حاضر با مشورت شورای سیاست گذاری سه دسته هیئت انتخاب و سه دسته داور برای بخش های مختلف جشنواره خندستان معرفی شده اند. همچنین تلاش شده تا در انتخاب افراد هم در هیئت انتخاب و هم در هیئت داوران از متخصصین و کسانی که در آن حوزه صاحب نظر و شاخص هستند، استفاده شود. البته با این تاکید که در هیئت انتخاب بیشتر از افراد و متخصصان بومی استفاده شده است و برای هیئت داوران تلاش شده تا از افراد شاخص ملی هم در این ترکیب استفاده شود.
سعید امامی افزود: در حال حاضر برای بخش نمایشنامه که دو بخش تالیفی و اقتباسی دارد مجموعا برای هر‌دو بخش یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره معرفی شده است. در بخش پژوهش نیز در قسمت مقاله،جستار و تجربه نگاری یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره معرفی شده است. همچنین در بخش پژوهش در بخش مطالعه چهره شاخص کمدی که به مهدی ممیزان اختصاص دارد یک هیئت انتخاب سه نفره و یک هیئت داور سه نفره انتخاب شده است.
مدیر تالار هنر اصفهان با تاکید بر اینکه رایزنی برای معرفی و انتشار آثار برگزیده این رویداد در سطح ملی از هم اکنون آغاز شده است،تصریح کرد:مسئله‌ای که در انتخاب هیئت داوران هر‌سه بخش مورد توجه و تاکید فراوان ما بود،انتخاب افرادی بود که حضورشان هم موجب رشد و تعالی جشنواره شود و هم برای جشنواره آورده هایی داشته باشد و دامنه آن را بعد از اختتامیه نیز گسترش دهد.
وی افزود:به عنوان مثال دکتر محمودی بختیاری دانشیار گروه هنرهای نمایشی در دانشگاه تهران یا دکتر سعید اسدی مدیر فعلی دفتر پژوهش و آموزش و انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر‌دو به واسطه جایگاه و ارتباطاتی که در دانشگاه دارند،می‌توانند خروجی‌های جشنواره را بعدا در سطح ملی معرفی کنند.
امامی خاطرنشان کرد:هدف ما این است که آثار برگزیده در این جشنواره در تعامل با مجلات و انتشاراتی‌های معتبر در حوزه هنرهای نمایشی و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به چاپ برسند و به این ترتیب بیشتر دیده شوند.
وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده یک جشنواره نباید با برگزاری مراسم اختتامیه به فراموشی سپرده شوند،گفت:فرق است می‌آیند چنین جشنواره‌ای با جشنواره دیگر که تلاش می‌کند تا این رویداد را با مراسم اختتامیه به پایان نرساند و برای دیده شدن آثار برگزیده به رایزنی‌های مختلف بپردازد. ما سعی کردیم با رایزنی‌های انجام شده خروجی‌های جشنواره را بعد از این رویداد در سطح ملی ارائه کنیم.
امامی با اشاره به برخی دیگر از چهره‌های شاخص در هیئت انتخاب و داوران جشنواره خندستان توضیح داد:«در بخش نمایشنامه آقایان بهزاد صدیقی،کوروش نریمانی و جمشید خانیان برای همه فعالان این حوزه آشنا هستند و اثرات و جایگاهی که دارند مشخص است. بهزاد صدیقی در حوزه‌های مختلف مدیریتی،اجرایی و صنفی فعال بوده و دبیری جشنواره‌های مختلف تئاتر کشور را بر عهده داشته است. کوروش نریمانی نیز مدرس دانشگاه و داور جشنواره‌های نمایشی در سطح ملی و بین المللی هستند و از هیئت داوران جشنواره فیلم مسکو در سال ۲۰۰۲ بوده‌اند و همچنان در این سطح ارتباطات گسترده‌ای دارند. قول مساعدی که از این بزرگواران گرفته‌ایم این است که بعد از اختتامیه و معرفی آثار برگزیده در انتشار این آثار به ما کمک کنند.
او در ادامه اسامی هیئت انتخاب و هیئت داوران جشنواره خندستان را به شرح زیر معرفی کرد:
هیئت انتخاب بخش نمایشنامه نویسی:
جمشید خانیان:داستان نویس،نمایشنامه نویس منتقد و پژوهشگر ادبی
محسن رهنما:دانش اموخته کارشناسی فیلم‌نامه‌نویسی و کارشناسی ارشد سینما
مریم موحدیان:دانش آموخته ادبیات نمایشی و پژوهش هنر
هیئت داوران بخش نمایشنامه نویسی:
جمشید خانیان:داستان نویس،نمایشنامه نویس منتقد و پژوهشگر ادبی
بهزاد صدیقی:نمایش نامه نویس،دراماتورژ،کارگردان،پژوهش‌گر،مدرس،منتقد تئاتر و سینما
کوروش نریمانی:نویسنده،کارگردان،فیلمنامه نویس و مدرس دانشگاه
هیئت انتخاب بخش پژوهش (مقاله، جستار، تجربه نگاری)
لیلا پرویزی:دانش اموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران
فهیمه سیاحیان:کارشناسی کارگردانی تئاتر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از پردیس هنرهای زیبا،دانشگاه تهران
اسدلله اسدی:کارشناس ارشد هنر. دانشگاه تربیت مدرس،نویسنده،کارگردان و مدرس
هیئت داوران پژوهش (مقاله، جستار، تجربه نگاری)
سعید اسدی:کارشناس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران،کارشناس ارشد سینما از دانشگاه هنر،دکترای تخصصی تئاتر از دانشگاه تهران
لیلا پرویزی:دانش اموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران
بهروز محمودی بختیاری:دانشیار گروه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران
هیئت انتخاب مطالعه چهره  شاخص (یادبود مهدی ممیزان)
علیرضا ارواحی:منتقد و پژوهشگر هنر
لیلا پرویزی:دانش اموخته کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران
خسرو ثقفیان:سابقه فعالیت نمایشی از سال ۴۷ در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان،مرکز فرهنگی تلویزیون،دانشگاه اصفهان،آموزش و پرورش. بازیگر،نویسنده،کارگردان و داور جشنواره‌های مختلف
هیئت داوران مطالعه ی چهره ی شاخص (یادبود مهدی ممیزان)
علیرضا ارواحی:منتقد و پژوهشگر هنر
اسدلله اسدی:کارشناس ارشد هنر. دانشگاه تربیت مدرس،نویسنده،کارگردان و مدرس
ناصر کوشان:دانش آموخته هنرکده آناهیتا،دانشکده دراماتیک و کارگاه نمایش
جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی کمدی خندستان به همت تالارهنر سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود.
 
عموم علاقه مندان تا ۳۰ مهر ماه برای ارسال اثر به بخش‌های مختلف این جشنواره فرصت دارند و می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هیئت انتخاب و هیئت داوران این جشنواره به سایت
Khandestan-isf.ir




نظرات کاربران