در حال بارگذاری ...
توسط گروه نمابش نگار سبز زنده رود

نمایش «سفر جادویی »، در اصفهان روی صحنه رفت

تئاتر «سفر جادوئی» به  نویسندگی  حسن دولت آبادی و امیر شیخ جبلی و کارگردانی: امیر شیخ جبلی از۱۲  تا ۲۴اسفندماه ۹۷هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در ابتدای خیابان توحید اصفهان  روی صحنه است. 

به گزارش تئاتر اصفهان-هادی عسکری، تئاتر «سفر جادوئی»  در مرکز مهارت آموزی و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی سایه و  توسط گروه تئاتر نگار سبز زنده رود تولید شده است.  

  دخترکی به نام دوروتی که با همه چیز و همه کس اختلاف دارد و به همراه برادرش دیوید به مزرعه عمو هنری رفته  ،دوروتی حتی آدم آهنی برادرش دیوید و کلاغ های مزرعه را هم دوست ندارد و گاهی آزارشان می دهد، روزی گردبادی او و کلبه چوبی اش را با خود به آسمان و در سرزمین جادویی اختلاف پایین می‌آورد. آنجا همه چیز زیبا و غریب بوده و مردم سرزمین اختلاف از او می خواهند تا  سه جادوگر سرزمین آنها را شکست و آنها را از اختلاف نجات دهد. 
دوروتی سفر خود را آغاز و سرِ راهش به عروسک های خود و دیوید که حالا جان گرفته ولی  با هم دعوا و اختلاف دارندبر میخورد.
عروسک مترسکش که مغز او را جادوگری به نام مخ مخ گرفته، کلاغ های مزرعه که با مترسک سر جنگ دارند ، آدم آهنی‌ دیوید که جادوگری به نام دل دل او را سنگدل کرده و عروسک شیر خود راکه شجاعتش را جادوگری به نام چشم چشم گرفته بر می خورد. 
دوروتی با کمک آنها و مهربانی  موفق به شکست دو جادوگر میشود و در پایان جادوگر سوم‌...
متن این نمایش برداشتی آزاد از داستان «جادوگران شهر از» نوشتۀ ال .فرانک باوم است. 
سفر جادویی در فضایی خلاق مخاطب را با دنیای جدیدی از هیجان و تخیل در قاب صحنه همراه می‌کند.

خلاقیت در روایت قصه و تلفیق عناصر جذاب، فانتزی و کاربردی در تئاتر کودک به همراه اتفاق های متفاوت در تمامی عناصر تئاتر مثل طراحی صحنه، موسیقی، نور و… در تلاشند تا ارتباط مناسب تمامی گروه های سنی با این اثر نمایشی شاد، موزیکال و خاطره انگیز را افزایش دهند .

در این تئاترمحمد قبادی نژاد ؛امیرحسین حسن پور ،دانیتا دباغ ، مهدی مسعودی،علی فواد قوه عود،محدثه رناسی، هستی شرفی،نسیم موسوی، پریناز سیم بان،علیرضا مومنی، یوسف آزادی، پارسا عظیمی پور ،سارا بابایی،الما حمیدی،آیلار قبادی نژاد ،مینا سمانی،هدیه  به ایفای نقش پرداخته  و آهنگسازی این اثر را پویا فرهنگ پژوه عهده دار است .

از دیگر عوامل این تئاتر  طراح صحنه :الهه جابرزاده انصاری ،منشی صحنه : فروغ جابرزاده انصاری، صوت و افکت :عرشیا نجف عکس: فروغ جابرزاده انصاری با این اثر نمایشی همکاری دارند.
تئاتر سفر جادویی  اثری اخلاقی – تربیتی که در  قالب فانتزی به انسان دوستی، همدردی با مردم و صلح  در سرزمینی بدون اختلاف می پردازد و کینه، انتقام، ظلم و دروغ را از صفات نا پسندیده می انگارد.

تلاش تیم تولید اثری با استاندارهای لازم در ژانر کودک و نوجوان بوده و همت خود را در این جهت معطوف داشته است.

 




مطالب مرتبط

با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان

آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اجرای عمومی می‌شوند
با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان

آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اجرای عمومی می‌شوند

با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان دوازده اثر شرکت کننده در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در سالن‌های پردیس هنر و تالار هنر برای عموم اجرا خواهند شد.

|

نظرات کاربران