در حال بارگذاری ...
نمایشی دیگر به میزبانی تالار هنر اصفهان

«افرا» تا 28 آبان ماه روی صحنه است

نمایش«افرا» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی احسان جانمی روی صحنه است.

به گزارش تئاتر اصفهان، نمایش«افرا» نوشته استاد بهرام بیضایی پس از یک دوره اجرای موفق در مرداد ماه سال ۹۷ مجددا به کارگردانی احسان جانمی تا تاریخ ۲۸ آبان ماه در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به روی صحنه می رود. 

نمایش روایتی از دختری جوان به نام افرا در محله ای قدیمی است که ناخواسته گرفتار مشکلاتی می شود. 

افرا در سال ۱۳۸۲ نوشته و در سال ۱۳۸۶ در تالار وحدت توسط آقای بیضایی نمایش داده شده؛ این نمایشی است که به دغدغه های اجتماعی و جامعه شناسی می‌پردازد. 

احسان جانمی ، کارگردان نمایش معتقد است: حرف اصلی در افرا این است که چگونه یک مظلوم قربانی ظالم می‌شود و چطور در این اتفاق انسان‌های دیگر با سکوت برای حفظ منافع خود نقش دارند. افرا را یک محله به نفع یک آدم قدرتمند قربانی می‌کند و این مسئله ، قابل تامل، به روز و حتی جهانی است. نکته مهم این است که بسیاری از مفاهیم مهم فرهنگ شهروندی مثل نوع رفتار یا اینکه چگونه خشونت می‌تواند موجب پوسیدگی جامعه شود در این نمایش موج می زند. 

نمایش افرا را مجموعه ای از هنرمندان توانمند اصفهان به همراهی جوانان پویای تئاتر اصفهان همراهی میکنند.
 رسول هنرمند، مائده وحید، الهام زنجانی، محمد ترابی، امین پناهی، محمد رادمهر، آرزو نادری، مسعود یزدانبخش، حسین مهوری ایمان جلال، متین روانبخش، نسیم امیدیان، نگین نجاری، محمد امین مطوری، محدثه هوشیار، عرفان باقریان  در این نمایش نقش آفرینی میکنند .

علاقمندان می توانند از ۲۰ الی ۲۸ آبان ماه ساعت ۱۸ در سالن اصلی تالار هنر، به تماشای نمایش افرا بنشینند.




مطالب مرتبط

با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد
با اعلام آثار راه یافته به بخش تازه‌های فجر

یک اثر از اصفهان به بخش تازه های فجر راه پیدا کرد

هیئت انتخاب بخش تازه های فجر پس از بررسی آثار متقاضی نام هفت اثر را بعنوان راه یافته گان به این رویداد اعلام نمودند این در حالی ست که نام یک اثر از اصفهان در بین اثار اعلام شده به چشن میخورد

|

نظرات کاربران