در حال بارگذاری ...
تماشاخانه نگاه نجف‌آباد میزبان نگاه شما

سوته دلان ؛ بازخوانی یک درام عاشقانه

نمایش " سوته دلان" به نویسندگی زنده یاد علی حاتمی و کارگردانی امیر قیطاسی در تماشاخانه نگاه واقع در شهرستان نجف آباد به روی صحنه رفت .

حبیب ظروفچی کاسب خوش نامی است که به شغل کرایه دادن ظروف به مجالس اشتغال دارد و با وجود گذر از میانسالی هنوز ازدواج نکرده و زندگی اش را وقف مادر و برادر ناتنی اش مجید دوکله کرده است.

برادر دیگرش کریم، که پرنده باز است با همسرش زینت سادات و فروغ الزمان که سالهاست به پای حبیب آقا نشسته، با آن ها زندگی می کنند. مجید که به دلیل کله بزرگ و غیر عادیش و ناراحتی ظاهرا عقل سالمی ندارد ، در مغازه حبیب آقا کار می کند. او دل بلیت فروش سینما شده. به تدریج حال روحی مجید وخیم می شود و حبیب آقا به امید شفا یافتن او را به امام زاده داود می برد. . حبیب آقا تصمیم می گیرد زنی را همراه و مصاحب مجید کند تا شاید در بهبود وضع روحی مجید موثر واقع شود. حبیب آقا به واسطه دوست دوافروشش و باج خوری به نام دکتر زن معروفه ای به نام اقدس را در ظاهر زنی نجیب به خانه می آورد و مجید و اقدس مهر یکدیگر را به دل می گیرند و به رغم مخالفت حبیب آقا با شیوه ای جالب ومنحصر به فرد و بسیار زیبا ازدواج می کنند و در خانه ای پرت زندگی خود را شروع می کنند. مجید از زبان حبیب آقا از گذشته اقدس مطلع می شود و حالش رو به وخامت می گذارد و از حبیب آقا می خواهد که او را به امام زاده برساند اما در میانه راه می میرد .

علاقمندان به هنر تئاتر میتوانند از تاریخ۲۰الی۲۴آبان ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه نگاه ، این نمایش زیبا را به تماشا بنشینند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران