در حال بارگذاری ...
هنرمندی کودکان برای کودکان نجف آباد

نمایش شاد و موزیکال حسن و دیو

نمایش حسن و دیو ، راه باریک پشت کوه به نویسندگی افشین هاشمی و کارگردانی میثم طاهری از ۱۸ الی ۲۹ آبان ماه در تماشاخانه نگاه نجف آباد به صحنه می رود.

به گزارش تئاتر اصفهان، نمایش حسن و دیو راه باریک پشت کوه، داستان پسرکی است به نام حسنی که در اثر دیدن چهل گیس در خواب و درخواست چهل گیس مبنی بر پیدا کردن دزد فرشته ی خواب ( مدتی است کسی خواب نمی بیند ) ، راهی کوه و دشت می شود و در راه با آدم ها و موجودات مختلف از ملکه شهر گرفته تا غول ها روبرو می شود و هرکدام چیزی به او می دهند که در پایان برای پیدا کردن فرشته ی خواب کارگشا خواهد بود.

حسن و راه باریک پشت کوه مانند تمامی داستان های ایرانی در پی ستایش نیکی ها و مذمت بدی هاست.

یکی از مولفه های اصلی این نمایش استفاده از بازیگران کودک و نوجوان در رده های سنی 9 تا 16 سال می باشد، کارگردان تلاش کرده تا با توجه به محتوای نمایشنامه ، فرم را در راستای متن پیش ببرد و از آنجا که قصه یک قصه ی عامیانه و فولکور است و از بطن داستان های ایرانی است ، لذا کارگردان از شیوه های پرده خوانی ، فرم نمایشی ، موسیقی زنده کودک ، دکور نمایش اقتباس شده از نقاشی کودکانه ی خود بازیگران بهره جسته است به طوری که رنگ و لعاب نمایش ایرانی را بر کل پیکره نمایش می توان دید و حس کرد.

علاقمندان برای تماشای این نمایش شاد و موزیکال می توانند از تاریخ 18 الی 29 آبان ماه ساعت 18 به تماشاخانه نگاه نجف آباد مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

«کبوتران چاهی» در نجف‌آباد به صحنه رفت

«کبوتران چاهی» در نجف‌آباد به صحنه رفت

گروه نمایشی نگاه، در تازه‌ترین تولید خود، نمایش «کبوتران چاهی» به نویسندگی عدالت فرزانه و کارگردانی میثم طاهری را، در پردیس سینمایی خاوران نجف‌آباد، روی صحنه برده است.

|

نظرات کاربران