در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «پزشک نازنین» :

در اصفهان با کمبود فضا برای تمرین و اجرا روبرو هستیم

نمایش کمدی «پزشک نازنین» به کارگردانی سعید دخیل علیان بدون حمایت هیچ یک ازنهادها و سازمان های فرهنگی هنری از یکم تا پانزدهم دی ماه سال جاری ساعت ۱۷ در سالن روباز تماشاخانه اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر اصفهان در گفتگو با سعید دخیل علیان کارگردان و بازیگر نمایش پزشک نازنین این نمایش از بی توجهی و حمایت نکردن شهرداری و  ارگان های فرهنگی سخن به میان آورد و در گفتگو به خبرنگار سایت انجمن نمایش اصفهان گفت: نمایش «پزشک نازنین» بدون حمایت هیچ یک از نهاد ها  و سازمان ها به روی صحنه رفته است.

 

وی در پرسش به علت انتخاب سالن غیر استاندارد سالن تماشاخانه اصفهان گفت :حضور  و دسترسی شهروندان اصفهانی  برای تماشای این نمایش کمدی علت اجرای نمایش «پزشک نازنین» علی رغم هزینه قابل توجه اجاره این سالن است .

 

وی ادامه داد: در اصفهان با کمبود فضا برای تمرین و اجرا روبرو هستیم و هرچقدر جلوتر می رویم این  مشکل بیشتر می شود .
در حالی که روابط عمومی تالار هنر اصفهان به علت ترافیک  نمایش هایی که در صف اجرا هستند اعلام کرده است تا پایان سال از پذیرفتن هرگونه بررسی آثار و دادن پلاتو برای برگزاری تمرین معذور  است و از آن خودداری می کند. فرهنگسرا ها در گوشه و کنار شهر در سوت  و کوری فرهنگی و هر گونه استفاده هنری در حوزه تئاتر به غیر از فرهنگسرای کوثر به سر می برند.

 

سعید دخیل علیان کارگردان و بازیگر نمایش   «پزشک نازنین» از اعلام مبلغی که برای اجاره سالن تماشاخانه اصفهان پرداخت کرده امتناع کرد و گفت: به علت واگذاری به بخش خصوصی مجموعه فرهنگی هنری تالار فرشچیان هزینه اجاره پلاتوی تمرین بالاست و ما نیز  در منزل اقوام و پارک ها و پارکینگ ها به تمرین پرداختیم.
این دانش آموخته دانشگاه سپهر هدف از اجرای این نمایش را انتقال یک پیام اجتماعی با نگاه طنازانه در  قالب ژانر کمدی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم برای تماشای تئاتر باید از وقت و هزینه شخصی خود استفاده کنند و متاسفانه در این ایام کسی دغدغه تماشای تئاتر را ندارد و به عنوان یک  کالای مرغوب کسی قائل به سرمایه گذاری  و هزینه کردن نیست سعی کردیم با گردهمایی دانشجویان دانشگاه و هم دوره ای های تئاتر رشته بازیگری کارگردانی با یک نمایش کمدی و جذاب بتوانیم مخاطب خودمان را جذب کنیم.


دخیل علیان افزود :نمایش «پزشک نازنین» قصه یک نویسنده است که در ژانر کمدی  در چند پرده قصه های خنده داری را در چند بخش کوتاه به نویسندگی نیل سایمون با نگاهی به آثار داستان های کوتاه چخوف نویسنده مشهور روس به اجرا می رود.

 

کارگردان این نمایش در آخر به معرفی عوامل و اعضای گروه پرداخت و گفت: لیلا پرویزی کارگردان و فارغ التحصیل کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی و عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرس بازیگری در این اثر به عنوان مشاور کارگردان در کنار گروه بوده است .

همچنین  مریم بهروز، حسین پرتوی، کیوان احمدیان، رضا محمدیان، ستاره سرائیان، شقایق قاسمی و آزاده سلیمانی بازیگران این نمایش هستند که براساس داستان های کوتاه آنتوان چخوف  نوشته چخوف و با کارگردانی سعیددخیل علیان از یکم تا پانزدهم دی ماه سال جاری ساعت ۱۷ در سالن روباز تماشاخانه اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به روی صحنه می رود.

 

گفتگو از علی مؤذنی




نظرات کاربران