در حال بارگذاری ...

«خورشید کاروان» در فرهنگسرای کوثر اصفهان به صحنه رفت

نمایش «خورشید کاروان» به کارگردانی جواد ایزددوست از ۱۸ تا ۲۸ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای کوثر اجرا می شود.

به گزارش تئاتر اصفهان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نمایش "خورشید کاروان" نوشته مهدی متوسلی به کارگردانی جواد ایزددوست به روی صحنه می رود.


این نمایش از سوی دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان همراه با اجرای گروه آوازی مولا از ۱۸ تا ۲۸ آبان ماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی، خیابان مسجدعلی به اجرا در می آید.


داستان این نمایش از جایی شروع می شود که بعد از شهادت حضرت امام حسین(ع) و بریده شدن سرهای مبارک و به اسارت گرفتن خانواده و فرزندان سپاهیان کاروان امام از کربلا به کوفه و از کوفه به سمت شام حرکت می کنند و در بین راه به یک خرابه ای که دیر یک راهب مسیحی است می رسند و آن شب را در آن مکان اطراق می کنند.
مرد راهب بعد از دیدن سرهای بریده شده و همچنین کاروان اسرا، با تعجب پیگیر موضوع می شود و سه مرد از سپاهیان ابن زیاد ماجرا را برای مرد راهب تعریف می کنند و راهب زمانی که متوجه می شود این سرهای بریده شده و اسرای در بند شده کودکان و یاران امام هستند منقلب شده و با سپاهیان درگیر می شود و از آنها درخواست می کند که در مقابل بخشش تمام ثروتش فقط یک شب صندوق حامل سر امام را به او امانت دهند و آنها نیز قبول می کنند.
شب هنگام زمانی که راهب در کنار کودکان به خواب می رود شاهد فرود آمدن ملائک و فرشتگان بر گرد رأس مبارک امام حسین(ع) می شود و همچنین نظاره گر سجده و نیایش ملائک به رأس مبارک، راهب با مشاهده این صحنه ها در تعجب و بهت کامل است و پس از آن شروع به سخن گفتن با سر می کند. صبح هنگام و در حالی که بیهوش روی صندوق سر افتاده سپاهیان عازم حرکت می شوند و صندوق سر را علیرغم مقاومت راهب گرفته و حرکت می کنند و راهب منقلب و شیفته امام می شود و قصد دارد به دنبال کاروان راهی شود.


بیژن گنجعلی، ابوالفضل شریفی، هاشم شمس فلاورجانی، مهدی موید وعلی عابدی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند .

 

لازم به ذکر است علاقه مندان برای تهیه و رزرو بلیط می توانند با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۱ تماس حاصل کنند.




نظرات کاربران