در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

کار را به خود اهالی فرهنگ می‌سپاریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: طبق سیاست دولت تدبیر و امید از تصدی گری پرهیز می کنیم و کار فرهنگ را به خود اهالی فرهنگ می سپاریم.

به گزارش تئاتر اصفهان، حجت الاسلام دکتر محمد علی انصاری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ارشاد اصفهان گفت: از روزی که اولین رایحۀ هنری به مشام ما رسیده نام اصفهان را شنیده ایم و امیدوارم در طول دورانی که بناست در این شهر باشم بتوانم با شایستگی آن را به اتمام برسانم.

 

وی تصریح کرد: حتی یک روز در مسیری غیر از فرهنگ و هنر و تبلیغ و آنچه نیاز امروز کشور است قدم برنداشته ام و خواهشمندم از امروز مرا هم به عنوان یکی از اهالی استان اصفهان بپذیرید.

 

انصاری ادامه داد: یکی از سیاست های ما، ضرورت پرهیز از تصدی گری و سپردن کار به خود اهالی فرهنگ است. در کشور ما اصلی ترین سرمایه همه بخش ها علی الخصوص فرهنگی و هنری، مردم هستند اولین دغدغه من خدمت گذاری بی منت به همه آحاد استان اصفهان است که همه اهل فرهنگ هستند.

 

وی همچنین اظهار داشت: هنر یک مدیر این است که اگر گره ای باز نمی کند، گره به گره های موجود اضافه نکند، ما به همه بخش های فرهنگی خواهیم پرداخت. هنر را از دین جدا نمی دانیم چرا که در طول تاریخ این کشور هم دین هنر را تایید کرده و هم هنر در خدمت دین بوده و هست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به این که مساجد به عنوان کانون همه خوبی ها است، گفت:امروز سیاست دولت تدبیر و امید ضرورت پرهیز از تصدی گری و سپردن کار به خود اهالی فرهنگ است و ما نیز راهی را که آقای ارزانی طی می کردند ادامه خواهیم داد.

 

انصاری همچنین اظهار داشت:عدالت فرهنگی و توجه به شهرستان ها از دیگر مسائلی است که بر آن تاکید داریم.

او گفت: سخت ترین کار این است که بعد از یک مدیر موفق سکان دار مدیریت یک مجموعه شوید و بنده از این جهت بسیار احساس نگرانی و دلتنگی می کنم که مبادا نتوانم به اندازۀ حجت الاسلام ارزانی موفق باشم اما دست نیاز به سوی همۀ علما و روحانیون و هنرمندان دراز می کنم، به ویژه محضر امام جمعۀ فقید اصفهان که بی آنکه ایشان را دیده باشم شنیده ام برای معرفی و انتخاب بنده نهایت محبت را داشته اند.

 

وی در پایان اظهار داشت: بسیاری تعدد حوزه های متولی فرهنگ را آسیب می دانند و به عقیدۀ من اگر تعادل و هم افزایی بین این دستگاه ها و حوزه ها نباشد این تعبیر درست است. امیدواریم با همراهی همۀ این دستگاه ها و نهادها و با استفاده از رهنمون های علما و ائمه جمعه بتوانیم از این فرصت ارزشمند استفاده کنیم تا روزی که برای تودیع خدمت شما می رسیم شرمنده نباشیم.

 




نظرات کاربران